Постинг
12.01.2019 20:15 -
Какво е накарало Гумен Гадев да извърти позицията си за F-16, след като става президент?
През 2012 г. при сравнение с "Грипен" той признава, че изтребителите F-16 са по-оптимален вариант за българската армия
Години преди да стане президент и да фаворизира шведските машини, тогавашният заместник-командир на ВВС казва следното:
В ценовите предложения на "Грипен" и "Еврофайтър" са включени основно самолети без въоръжение, с минимално наземно оборудване. Пакетът на Ф-16 МЛУ освен девет самолета с напълно отремонтирани двигатели съдържа и всичко необходимо за използване на машините: последно поколение въоръжение "въздух-въздух" и "въздух-повърхност", контейнери и нашлемни системи за целеуказване, системи за обмен на видеоинформация в реално време, тренажори за летците и инженерите, системи за планиране и разбор на полетите, модерно оборудване за обслужване и ремонт, резервни двигатели и обучение. Цената на този пакет е чувствително по-ниска от другите предложения, припомня topnovini.bg.
Подтикнат от Евгени Генов, Румен Радев коментира и твърдението на депутати, че предложените по онова време машини са “летящ скрап”:
Наши експерти се запознаха отблизо с тези самолети. Всички са в перфектно техническо състояние. Лично аз летях на него и изпълних разнообразни задачи. Като способности Ф-16 МЛУ версия М5 няма нищо общо с първоначалния вариант на Ф-16 блок 15. Той превъзхожда значително Ф-16 блокове 30, 40 и в някои отношения дори 50, на които също съм летял и срещу които съм изпълнявал десетки боеве с МиГ-29. Авиониката и интегрираното въоръжение, както американско, така и европейско са впечатляващи. На всеки три години самолетът се модернизира, като разходите се споделят от петте европейски държави, в които е на въоръжение: Холандия, Белгия, Норвегия, Дания и Португалия.
Най-интересната част от интервюто обаче е тази, в която Румен Радев директно заявява, че подръжката на F 16 е далеч по-рентабилна от тази на Грипен. Ето точните думи на настоящия президент, казани през 2012-а пред вестник “ПРЕСА”:
Как ще поддържаме западни самолети?
Най-лесният начин е да възприемем предлаганата от “Грипен” и “Еврофайтър” концепция за поддръжка на две нива: дават ни минимално необходимо оборудване, свиваме драстично инженерно-техническия състав, който преминава ускорено обучение и отговаря само за ежедневното обслужване на самолетите на старта и снемане и монтаж на агрегати. Според тази концепция всички висококвалифицирани дейности по дефектация и ремонти се извършват от фирмата производител чрез куриерска служба. Периодично там се изпращат и самолетите за инспекции с престой от два до шест месеца. Системата работи гарантирано, но гълта много пари.
Докато от Ф-16 предлагат концепция за поддръжка на три нива: предоставят ни модерно оборудване и лаборатории, усъвършенстваме инфраструктурата, запазваме инженерно-техническия състав и инвестираме в неговото обучение. Самолетите никога не напускат България, всички инспекции и техническото им обслужване и поддръжка се изпълняват от български военни специалисти. Разходите за цялостна годишна издръжка на този “свръхсъстав”, сравнен спрямо необходимия за “Грипен” и “Еврофайтър”, са около 2 млн. лв., но той спестява десетки милиони в сравнение с поддръжката на две нива.
Като цяло, по време на интервюто Радев дипломатично отчита качествата на Грипен, но дава ясно да се разбере, че значително по-добрият избор са изтребителите F-16. Какво го е накарало да промени позицията си след като застава на президентския пост - не става ясно.
Румен Радев
12JAN2019 Президентът Румен Радев всъщност одобрява изтребителите F-16 и при сравнение с Грипен признава, че те са по-оптимален вариант за българската армия. Това се случва в интервю за Евгени Генов от вестник “ПРЕСА” от 2012-а.Години преди да стане президент и да фаворизира шведските машини, тогавашният заместник-командир на ВВС казва следното:
В ценовите предложения на "Грипен" и "Еврофайтър" са включени основно самолети без въоръжение, с минимално наземно оборудване. Пакетът на Ф-16 МЛУ освен девет самолета с напълно отремонтирани двигатели съдържа и всичко необходимо за използване на машините: последно поколение въоръжение "въздух-въздух" и "въздух-повърхност", контейнери и нашлемни системи за целеуказване, системи за обмен на видеоинформация в реално време, тренажори за летците и инженерите, системи за планиране и разбор на полетите, модерно оборудване за обслужване и ремонт, резервни двигатели и обучение. Цената на този пакет е чувствително по-ниска от другите предложения, припомня topnovini.bg.
Подтикнат от Евгени Генов, Румен Радев коментира и твърдението на депутати, че предложените по онова време машини са “летящ скрап”:
Наши експерти се запознаха отблизо с тези самолети. Всички са в перфектно техническо състояние. Лично аз летях на него и изпълних разнообразни задачи. Като способности Ф-16 МЛУ версия М5 няма нищо общо с първоначалния вариант на Ф-16 блок 15. Той превъзхожда значително Ф-16 блокове 30, 40 и в някои отношения дори 50, на които също съм летял и срещу които съм изпълнявал десетки боеве с МиГ-29. Авиониката и интегрираното въоръжение, както американско, така и европейско са впечатляващи. На всеки три години самолетът се модернизира, като разходите се споделят от петте европейски държави, в които е на въоръжение: Холандия, Белгия, Норвегия, Дания и Португалия.
Най-интересната част от интервюто обаче е тази, в която Румен Радев директно заявява, че подръжката на F 16 е далеч по-рентабилна от тази на Грипен. Ето точните думи на настоящия президент, казани през 2012-а пред вестник “ПРЕСА”:
Как ще поддържаме западни самолети?
Най-лесният начин е да възприемем предлаганата от “Грипен” и “Еврофайтър” концепция за поддръжка на две нива: дават ни минимално необходимо оборудване, свиваме драстично инженерно-техническия състав, който преминава ускорено обучение и отговаря само за ежедневното обслужване на самолетите на старта и снемане и монтаж на агрегати. Според тази концепция всички висококвалифицирани дейности по дефектация и ремонти се извършват от фирмата производител чрез куриерска служба. Периодично там се изпращат и самолетите за инспекции с престой от два до шест месеца. Системата работи гарантирано, но гълта много пари.
Докато от Ф-16 предлагат концепция за поддръжка на три нива: предоставят ни модерно оборудване и лаборатории, усъвършенстваме инфраструктурата, запазваме инженерно-техническия състав и инвестираме в неговото обучение. Самолетите никога не напускат България, всички инспекции и техническото им обслужване и поддръжка се изпълняват от български военни специалисти. Разходите за цялостна годишна издръжка на този “свръхсъстав”, сравнен спрямо необходимия за “Грипен” и “Еврофайтър”, са около 2 млн. лв., но той спестява десетки милиони в сравнение с поддръжката на две нива.
Като цяло, по време на интервюто Радев дипломатично отчита качествата на Грипен, но дава ясно да се разбере, че значително по-добрият избор са изтребителите F-16. Какво го е накарало да промени позицията си след като застава на президентския пост - не става ясно.
Тагове:
Христо Христов: Образователният министър...
При Жан Виденов България бе във фалит, а...
Искаме истината! Автори с русофилски убе...
При Жан Виденов България бе във фалит, а...
Искаме истината! Автори с русофилски убе...
Отрежьте 3/4 от дедовия Путину
Гнусна лъжа на един путински плъх
Разговор на заблудната синовност с праве...
Гнусна лъжа на един путински плъх
Разговор на заблудната синовност с праве...
Следващ постинг
Предишен постинг
Каквото ги свързва тия двамата, същото е и причината за промяна на мнанието им. Общ приказ от някъде?
цитирай
2.
planinitenabulgaria -
Попаднах на постинг на ракетчичката на блога г/жа Радостиналаса.
12.01.2019 22:52
12.01.2019 22:52
Сега тя се е сезирала върху Военно Космическите Сили на Путин. Приложила е един клип с хиперсаморет, който освен нормално, може да лети напред с дъното си, с горната си част, на страни. Преполагам, че по приказ на Центъра ще литне и назад, но на клипа няма назаден летеж, само напред. И като лети пуши с роов и син пушек. Ще потърся постинга на госпожата да Ви го приложа. След 3000 години не биха могли американците да имат такъв самолет....
Мисля, че го намерих, смотрите, завидуйте.
цитирайМисля, че го намерих, смотрите, завидуйте.
3.
kolevn38 -
Предполагам, че е подобен на клипа с анимацията на кобрата напугачов:)))
13.01.2019 08:52
13.01.2019 08:52
planinitenabulgaria написа:
Сега тя се е сезирала върху Военно Космическите Сили на Путин. Приложила е един клип с хиперсаморет, който освен нормално, може да лети напред с дъното си, с горната си част, на страни. Преполагам, че по приказ на Центъра ще литне и назад, но на клипа няма назаден летеж, само напред. И като лети пуши с роов и син пушек. Ще потърся постинга на госпожата да Ви го приложа. След 3000 години не биха могли американците да имат такъв самолет....
Мисля, че го намерих, смотрите, завидуйте.
Мисля, че го намерих, смотрите, завидуйте.
Реалният избор е между F-16 минали Христова възраст с почти изтекъл ресурс и нови Грипен. Дори с модернизация на двигателите и електрониката остатъчният ресурс на такива стари самолети е минимален и скоро ще се превърнат в нелетящи тенекии. Нови самолети Грипен биха позволили да се осигурят що годе адекватен брой летателни часове и да се изпълняват базови задачи по охраната на въздушното пространство, с антики това скоро би станало практически невъзможно.
цитирайЗдравей, kolevn30. И на мен ми се виждаше, че" Грипен" ще надделеят в офертата, но нещата се промениха. Първоначално имаше преговори за "Грипен". Можер би интереси на високо ниво?
Поздрави!
цитирайПоздрави!
“Когато нещо не ти е ясно, тръгни след парите!“
цитирайВашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.