Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.01.2010 20:15 - За таксите в детските градини
Автор: tit Категория: Лични дневници   
Прочетен: 22276 Коментари: 73 Гласове:
32


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
   Слушах госпожа Фандъкова. Относно таксите за детските градини. Как струвала издръжката на детенце 400 лева, а родителите практически нищо не плащали. И 60 лева били малко, ама…Пък разликата се доплащала от всички тях / тя рече „нас”/.    А че заплатите НЕ се вдигат двойно? Ма те родителите на българчетата имат пари, само циганите раждат без да ги е грижа как ще отгледат децата си!    С две думи: Не сме ви били по главите да раждате деца, като сте бедни!       Обществото не желае да плаща за отглеждането на българчета. На обществото не му трябват българчета с бедни родители.     На обществото не му трябват българчета. И не ми давайте примери с миналото, как „…по синорите са ни раждали…” Познавам поне два пъти повече хора без деца на моята възраст от онези, които имат. След двадесет години те ще разчитат на моето дете за социалните си придобивки. Но сега си харчат заработката само за себе си. Аз като съм родила дете – да се оправям!       Трябва ли да възпитавам дъщеря си в дух такъв, че след двадесет години да казва „Като си искал  някой да се грижи за тебе, да си си отгледал дете!”  
                                    image




Гласувай:
32



Следващ постинг
Предишен постинг

1. universalnite000 - Да, пълна подигравка е това ; като че ...
28.01.2010 21:10
Да, пълна подигравка е това ; като че ли тези "отговорни" хора се интересуват от нормалните такива само в качеството им на "данъкоплатци" и "човешки ресурси"....
цитирай
2. lado - Уф, колко пъти трябва да обяснявам - ...
28.01.2010 21:14
Уф, колко пъти трябва да обяснявам - нямаме общество, а съобщество...., ъндърграунд, елит(да ме прощава Господ), квазиобщество, ерзац, някакви групи(Фейсбук - да ме прощава Туитър), прослойки и и ...
(Съобществото е качество,присъщо на растителните видове - ако някой е забравил или е бягал точно този час)
цитирай
3. ladymerry - (rofl)
28.01.2010 21:19
Та за кои такси идеше реч? За "доброволните", събирани на всяка родителска среща (тя, срещата за това се свиква), за доброзорните - по решение на родителския комитет или за онези в графа спонсорство, а-а-а без малко да забравя и благотворителните - в подкрепа на каузи с неясен резултат. До таксите се подреждат извънучебните форми - танци, пеене, рисуване, спорт, всичко с отделна тарифа. И подаръците, ах подаръците ... Да задавам ли още въпроси? Ще спра. Само да спрат и на мен да обясняват, че някой издържа децата ми.:)
цитирай
4. yuliya2006 - ТИТ, ТОВА Е ГОЛЯМ ПРОБЛЕМ ЗАЩОТО Е ...
28.01.2010 22:13
ТИТ, ТОВА Е ГОЛЯМ ПРОБЛЕМ ЗАЩОТО Е РАЗХОД НЕ НОСИ ПРИХОД И ЩЕ СЕ ПРАВЯТ НА РАЗСЕЯНИ И ТОВА Е
ЕТО МОЙ СТИХ ПО ТЕМАТА

Не са ни нужни днес пенсионери,
да умират от глад и в смрад.
Как така ще тежат,да ги гледаме,
техните проблеми да мислим.

Не са ни нужни днес учители,
от държавата да ги храним.
Там в часните училища,
кой има пари и без ум да учи.

Не са ни нужни нам грижи,
само разходи,стачки,скандали.
На нас ни е нужно време,
далаверите,бизнеса да си правим.

Не са ни нужни,те са разходи,
може малки да са ,нищожни.
От времето безценно днес,
ни отнемат да станем олигарси.

08.10.2007
ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
5. raylight - А кога
28.01.2010 22:27
ще се въведе диференцирана такса според платените подоходни данъци? Ясно е, че безплатният обяд все пак се плаща, но подходът не ми харесва. Защо да не е безплатно за едни и двойно за по - богатите, както е в северна Европа?
цитирай
6. sestra - За Фандъкова казвах още по избора:
28.01.2010 22:40
като министър на образованието си беше точно на мястото. Не се намира точния човек толкова лесно. Така и с кметското - не се намира лесно човек за това място. Но политиката беше по-важна от всички тогава. Свършено. За децата обаче не е свършено. Ти гледаш твоето, да ти е живо-здраво! Знам колко е трудно. За такива като мен с три предполагам не смееш и да мислиш. А сега и още две, на моето дете. Държавата не е обществена. Феодална е. Щом вече повече от 20 години поставя семейството ми на колене за това,че в него се отглеждат българи. На колене заради факта, че съществуваме. Майчинството започна да се признава за труд едва напоследък. Когато гледах моите деца, беше просто ниско платен робски труд. Но за детските градини трябва да признаем, че са изключително сериозна социална придобивка у нас, насъществуваща дори във високо развити държави. Чувала съм, че в Германия има само частни полудневни детски градини, в които родителите се редуват да гледат децата. Нямат легла, топла храна също. Нещо, което може да се развие и у нас като алтернатива. Детските заведения с педагози заслужават предвидените такси. Ако питат мен, и училищата също.
цитирай
7. tit - universalnite000 - нощно ти!:))
29.01.2010 02:38
В момента, в който държавата ми намалява заплатата, щото е криза, ми увеличава таксите пак заради кризата, което било антикризисна мярка! Изобщо не разбирам...как си обясняват събирането на приходи по по разценки като в белите страни от население, което официално работи по разценки на труда като в бананова република.
Борили се със сивия сектор, дрън, дрън!!!
А който няма приход от него сектор?
Чудя се, какво да говоря на детео си просто...
Другото ми е ясно!:)
цитирай
8. tit - lado - здравей!:)
29.01.2010 02:55
Прав си - и аз съм една оплаквачка!:)
Като се замисля - с 40 лева надхвърляме двете с нея прага за получаване на детски надбавки. Една гадна мрънкаща богаташка съм аз!:))
Все пак ми се струва, че съобществото ме наказва. Взема под различни форми две трети от дохода ми и ми обявява, че трябва да се простирам според останалото. И ако не ми стига - да се постарая да си осигуря други приходи. От къде и как - си е мой проблем...
Някаква лудост ми изглежда!:)
цитирай
9. tit - ladymerry - привет!:)
29.01.2010 03:16
Учим английски, разбира се!:)
Заради произношението!:):):)
Щото иначе все едни и съши думи учи от две години. Ама - да не се дели, да не се чувства изолирана...
Виж, аз знам, че в детските градини децата са от различни семейства и за много хора тези суми са символични. За мен не са, но това си е мой проблем!
За никоя друга таксичка не ми дават фактура, освен за тази - за градината. Нито за театъра, нито за танците, нищо...Това е прекия ми сблъсък със сивата икономика. С която държвата се бори, ама изобщо някакси. Лоиката е - щом работят за тези заплати, значи се справят някак си. Как - не е работа на държавата.Като във вица!:))
Мисълта ми е за по-далечния ефект от тази философия - на какво учим и как визпитаваме децата си. Какви хора ще станат сред тази общност на двойни стандарти?
цитирай
10. tit - yuliya2006 - много е точно!:))
29.01.2010 03:22
Да - някой стават олигарси, след тях други, после поредния разстрел!:)
Въпроса е за онези, дето не щем да ставаме олигарси - как да живеем, без едничката мисъл да оцеляваме?
цитирай
11. tit - raylight - здравей!:))
29.01.2010 04:21
Мен думата "безплатно" ме стряска.:)
А и аз предпочитам да плащам, но съобразно доходите си. Щото подхода при заплащането на труда ми е един, а при определянето на таксите и данъците - друг. Но за това винаги ще има спор. Сега се налага дясно управление и ще го усетим всички - по един или друг начин. В онова "ние" на Фандъкова влизат маса хора обаче, които нямат и никога няма да имат деца. Сега - това е личен избор и не ми е работа да ги съдя. Но човек има различни нужди през живота си. Инвестициите в следващото поколение са жизнено важни за едно общество. Заявлението "Ние няма да плащаме, за да си отглеждате децата" не ми хареса просто. Щото после "вие" ще очаквате от нашите деца да плащат данъци, с които да се осигурява функционирането на държавата, в която ще преживявате старините си.
цитирай
12. tit - sestra - :))
29.01.2010 04:25
Нямам нищо против всичко да платено, като в Германия. Стига и моят труд да е заплатен като на германката. Сега излиза, че работя сто пъти по-малко от нея!
Което не ми се вярва баш най!:)
цитирай
13. daecon - помисли пак
29.01.2010 06:34
какво ще научиш детето си. не искам да те засягам и да е живо, здраво и щастливо детето ти, но политическата ти координатна система ми се струва доста объркана. поради доста масовото сиромахомилство с комунистически генезис, в България почти няма дясна политика. основен белег на лявата политика е голямото (като процент от БВП) презразпределение от държавния бюзжет и съответно от общинските бюджети. дясната политика е точно обратно на това. значи тези, които нямат деца финансират 85% от разходите на месец за детска градина(не знам тук дали са включени разходите за строеж, земя и т.н.). и ти това наричаш дясна политика? причините за да нямат деца са разнообразни колкото света, но основното е, че от посткомунизма се излиза много тежко и с много жертви. в България - особено тежко. не е ясно, дали твоето дете няма да храни пенсионери в някоя друга държава като порастне.
цитирай
14. boristodorov56 - tit
29.01.2010 07:42
Браво!
цитирай
15. tit - daecon - благоаря!:))
29.01.2010 07:58
Старая се да науча детето си на труд, постоянство и почтеност. И че за да получава, трябва да дава. Надявам се да бъде здрава и да живее благополучно.
И че ще споделя благополучието си...
цитирай
16. tit - boristodorov56 - добро утро!:)
29.01.2010 07:59
Благодаря!:)))
цитирай
17. анонимен - Помислете хора
29.01.2010 08:36
Стига сте се оплаквали като червени бабички пред серГЕЙчо. Вие какво искате, ако не е тайна? За всичко да Ви се грижи все някой друг-Държавата, Общината, комшията, арменския поп и т.н. И стига с тези простотии-държавата не искала деца, държавата не се грижела за тях. Че Вие тези деца заради Държавата ли сте ги правили и раждали? Я се стегнете и преди да пускате "умните" си мисли и "разсъждения" се огледайте ПЪРВО в себе си. А Вие какво сте дали на държавата? Щом имате време да пишете какви ли не простотии по форуми и блогове-значи КРАДЕТЕ Държавата. Или сега всички "умници" ще скочат и ще кажат, че пишат САМО когато не са на работа? Крайно време е да спрем да мислим за Държавата като за хранилка. Естествено заплатите са ни малки, ама откъде и как очаквате да станат по-големи? Ей така идва на власт някой и на другия ден прави заплатите 1200-1500 евро? А? Май нещо сте сънували и чаршафчето е мокро? Мрънкалници винаги е имало и ще има-въпросът е да им намалим бройките до минимум. Нямало гражданско общество! Е кой очаквате да Ви го създаде? Естествено пак някой друг. Спасител, месия,чудо някакво? Да, ама не! Всичко зависи само и единствено от НАС.Размърдайте си закостенелите мозъчета и когато е нужно-всички заедно навън. А не 200-300 човека протестиращи, а общо взето пишещите като Вас-на топличко у дома, пред компа.Гледат новини и пишат РАЗМИСЛИ И СТРАСТИ. Направо ми се повдига от Вас.
цитирай
18. lado - Прав си - и аз съм една оплаквачка...
29.01.2010 08:38
tit написа:
Прав си - и аз съм една оплаквачка!:)
Като се замисля - с 40 лева надхвърляме двете с нея прага за получаване на детски надбавки. Една гадна мрънкаща богаташка съм аз!:))
Все пак ми се струва, че съобществото ме наказва. Взема под различни форми две трети от дохода ми и ми обявява, че трябва да се простирам според останалото. И ако не ми стига - да се постарая да си осигуря други приходи. От къде и как - си е мой проблем...
Някаква лудост ми изглежда!:)

Не, твоите терзания са си справедливи, но не очаквай растенията да ти съчувстват - блогърите не сме растения, а отровни гъби. При тях съчувствие можеш да получиш, и разбиране също :)
цитирай
19. tit - анонимен,
29.01.2010 08:56
Много се извинявам за физиологичния дискомфорт, който съм предизвикала несъзнателно у Вас!:)
Надявам се децата Ви са добре, посрещате всичките си нужди и протестирате за Велики цели!
Приятен ден!
цитирай
20. pontis - tit,
29.01.2010 09:26
напълно споделям написаното от теб. Още едно квадратче от общата картинка: увеличаване на приходите за държавата и общините, намаляване на разходите, предназначени за хората по всеки възможен начин, отлагане плащанията дължими към хората колкото може повече, максимално пренасяне тежестта на ежедневието върху обикновения човек, а той нека се оправя както може. Тревогата ти е справедлива и напълно оправдана.
цитирай
21. pontis - ...
29.01.2010 09:28
а да и как беше според Дянков, целта е да достигнем средновропейските доходи, което естествено нямало да се случи "за един мандат и половина"...
цитирай
22. tit - lado - не съчувствие!:)
29.01.2010 09:31
Съвет очаквах някакъв. Ама пак ми се накараха!:)):))
За гъбите си прав, до някъде...
Тук във виртуала сме, за да общуваме.
За мен лично е удоволствие!:))
цитирай
23. tit - pontis - здравей!:)
29.01.2010 09:52
Защо мислиш, че Данков включва и нас с тебе в неговото "ние"?
Аз знам, че ни няма там...
И колкото по навреме го разберем, толкова по-добре!
Наясно съм, че всяка държава е агресивна - това и е функцията. И ако определени държави са по-цивилизовани, то е защото хората са ги "превъзпитали". Задружно.
цитирай
24. pontis - tit,
29.01.2010 10:08
напълно си права. Примерът с тютюнопроизводителите показва как нещо може да се постигне. Иначе родителите никога няма да се обединят защото имат различни възможности ...
цитирай
25. анонимен - пак за детските градини
29.01.2010 10:24
Мили мами и татковци колко лева давате на ден за цигари, кафета алкохол. за детски книжки, кога си водите децата на куклен театър, кога общувате с тях, издръжката не е само храна а ток вода, отпление, заплати общинската детска градина си е чисто социална дейност и се издържа от данъци. Родителите на всички ли си плащат честно данъците?
цитирай
26. tit - pontis - :))
29.01.2010 10:27
Аз и не вярвам!:)
Но да се поддържаме когато трябва да получим нещо е само началото. Активност си трябва постоянно - и по отношение на управлението и за разходване на бюджет и прочее. Ние трябва да я изискваме - кой са фирмите, които изпълняват държавните поръчки, как е определена стойността на поръчката, какви са съображенията за едно или друго правителствено решение и т.н.
А в общините е още по-лесно. Там можеш да присъстваш на самите заседания на съветите. Щото аз освен майка на малко дете съм и данъкоплатец. И бих искала да знам как се определи стойността на ремонта на училищните сгради, да речем. И дали действително са вложени такива пари в ремонта. И ако не са - къде са? Такива ти му работи...
Ако питаме повече, ще има повече прозрачност.В края на краищата това са нашите пари. Вярно е, че моят дял не е като на голяма верига магазини, да речем. Но правата ни със собствениците на веригата са равни. Да питаме.
Поне така мисля, може да не съм разбрала правилно...
цитирай
27. pontis - анонимен 25,
29.01.2010 10:29
справедлив въпрос, макар че излиза извън темата. Имаш основание, но може и да се зададе въпроса "честно" и справедливо ли е отношението на държавата към хората, за да изисква "честност" от тях... Иначе мисля, че хората дават всичко възможно за децата в повечето случаи.
цитирай
28. tit - 25. анонимен,
29.01.2010 10:29
Аз си ги плащам, що?
цитирай
29. pontis - tit,
29.01.2010 10:32
можем да изискваме отчетност и да искаме контрол, но и това изисква време и усилия, които в ежедневието не винаги можем да си позволим. Тук би трябвало да имат роля гражданските организации, които да защитават интересите на своите членове, т.е. на всички, които споделят някакви идеи. Организираността е важен елемент на всяко въздействие върху администрацията.
цитирай
30. lado - Съвет очаквах някакъв. Ама пак ми се ...
29.01.2010 10:37
tit написа:
Съвет очаквах някакъв. Ама пак ми се накараха!:)):))
За гъбите си прав, до някъде...
Тук във виртуала сме, за да общуваме.
За мен лично е удоволствие!:))

Добре де, тоя анонимния, как си представя един протест - събираме се 100 000 души и почваме да къртим примерно центъра - Парламент, Президентство и прочие, с цел набавяне на заплата 1500 евро?
Примитивно!
Ами ако после се разделим на фракции - 1500 евро срещу 2000 евро? И се ступаме?
Нали за това са тия блогове - да срещнем вижданията си за позитивен изход от проблеми, да споделим радост, мъка ... да срещнем съмишленици, отговарящи на собственото ни интелектуално ниво?
А уважаемия анонимен запознат ли е с необратимия демографски срив на българската съставна на нацията? Едва ли!
И колко е важно да има правилни правителствени решения по отношение на толерирането именно на жените от българския етнос във фертилна възраст?
Или да ги нацвъкаме като циганите и естествения подбор да си каже думата?
Със сигурност неандарталците са имали днешното погрешно отношение на правителствените и общински структури към демографията , и резултатът е, че са изчезнали, затрили са се ...
цитирай
31. tit - pontis - именно!:)
29.01.2010 10:53
Щото да не мислиш, че разбирам от проектно-сметна документация!:):):)
Но и такова участие в организация си е вече ангажимент. Нужен ангажимент. В комплект със съзнанието, че нещата не стават сега и веднага. С две думи - моделът "всеки да си гледа неговата паничка" не изгражда гражданско общество, та ако ще още 20 Анки да ми пишат, че се оплаквам!:))
цитирай
32. tit - lado - сега вече искрено ме разсмя!:))
29.01.2010 10:55
Но си горчиво прав!:)
Неандерталците вероятно са се спасявали поединично също!:))
цитирай
33. doriana - А знаете ли, че циганите, които в...
29.01.2010 11:05
А знаете ли, че циганите, които впрочем почти всички имат етикет "социално слаб" имат привилегията да ползват детска градина (общинска) без да плащат? Мога да ви дам един пример с такава детска градина в гр.Кюстендил, в която има само циганчета - всичките от "социално-слаби" семейства. Нито стотинка не влиза в бюджета на общината/детската градина от тях? Ръководството на градината и възпитателите в нея реват с глас, защото пари за храна вече нямат...
Та така...изводът е, че наистина на управниците не им трябват българи, защото те по-трудно се контролират при избори, в тази връзка - поощряват се "социално-слабите" паразити в тая държава!
Един дядо преди време отишъл в една община в Пловдив, хвърлил си зеления паспорт и казал: "Не ща вече да ме пишете българин! Искам да ме пишете, че съм циганин и съм социално слаб! Токът, парното и водата ще са ми безплатни!"
И двата случая са истински, а първият си е направо христоматиен!
:)
Айде, поздрави от мен!
цитирай
34. diso - Нещо ми убягва логиката
29.01.2010 11:12
Децата на "социално слабите", т.е. на "НЕданъкоплатците" ходят на гадина безплатно. Ако наистина са без работа, значи могат и в къщи да си ги гледат!?
Заради тях, децата на данъкоплатците не могат да се вредят, а тези, които са имали късмета, плащат и за останалите.
Нали уж идеята за детските градини е да осигурят възможност на родителите да работят и да плащат данъци...
Къде е тогава логиката?
цитирай
35. loran - ;;((
29.01.2010 11:17
moeto dete e v chastna gradina - ne mojahme da se vredim
цитирай
36. анонимен - Абсолютно си права! Самата аз нямам ...
29.01.2010 11:19
Абсолютно си права! Самата аз нямам деца и то не защото нямам желание да имам, но просто не желая детето ми да живее в мизерия. А после същите тези ще говорят за демографска криза и как нацията застарявала и трябвало да се вдигне пенсионата възраст... ами ще застарява, я! Като не се грижите за собствените си граждани. Като не ви е грижа, че младите майки едвам успяват да оцелеят с "голямата сума", която така щедро им отпускате във вид на детски надбавки. Като не ви е грижа, че половината млади семейства се превърщат в роби на банките за да имат собствен дом, като не ви е грижа, че на повечето млади родители им се налага да работят на 3 места за да осигурят живот на децата си и като казвам живот имам предвид физическото им оцеляване, а не разни екстри. Защото в България все още битува мнението, че на едно дете му е достатъчно да има покрив, храна и дрехи, а че в живота си не е прочело едно книга или няма представа къде се намира операта... кой го е грижа! Нали знае всички песни на Азис! Е докато дамите и господа управляващите гледат на хората само като на материал, който служи само за да работи (по-възможност без пари) и да плаща данъци, така ще е. Ние младите или ще бягаме в чужбина и там ще гледаме децата си или ще останем тук, но няма да имаме деца, а най-смелите от нас ще родят 1 като станат на 35.
Съжалявам ако някой се засегна, но това е истината!
цитирай
37. benra - тит,
29.01.2010 11:29
това е цинизъм. Отношението на държавата към децата.
Навсякъде в зивилизования свят, социалната политика по отношение на децата е най-гъвкава.Такава щото да ти се иска да раждаш, да имаш..
Не случайно сме една от най-застаряващите нации в света
цитирай
38. nicodima - Тит, мисля че оттук трябваше да започнем!
29.01.2010 11:31
Конституция на РБ ...Чл. 47. (1) Отглеждането и възпитанието на децата до пълнолетието им е право и задължение на техните родители и се подпомага от държавата.

Това, за което е спорът, се крие в последните три думи. И е гарантирано от Върховния закон! Това, че държавните чиновници си затварят очите и ушите какво се прави по света / например във Франция / се превръща вече в наш проблем. И защо средностатистическата французойка си стои в къщи и ражда по 5-6 деца, които са осигурени отвсякъде...
Спирам, че ме е яд и да мисля!
цитирай
39. raylight - Podohoden danuk e edno
29.01.2010 11:37
hubavo e da e plosak, za da stimulira proizvodstvoto, no tuk govorim za socialni razhodi, koito ne e hubavo da sa ploski
цитирай
40. gothic - Конституция ли? Каква конститу...
29.01.2010 12:19
Конституция ли? Каква конституция? когато непрекъснато ми набиват задълженията, които са ми вменени от ная, а спомена ли за правата си, пак според нея, всеки започва да си пече сливиците. Със сигурност шестгодишният ми син когато порасте, няма да плаща данъците си точно тук....
цитирай
41. pontis - gothic,
29.01.2010 12:25
да, грехота е да плаща данъците си тук ...
цитирай
42. pontis - tit,
29.01.2010 12:28
на кого му пука за майките във фертилна възраст?
Има ли някой от управляващите, който да ги е споменал?
Циганите са компактна електорална маса, подлежат на лесна манипулация, затова са интересни и привлекателни, останалите майки са твърде неуправляеми... всичко в България се прави с мисъл как да оцелее властта и да продължи да управлява.
цитирай
43. gkowachew - Поздравявам те за категоричната позиция!
29.01.2010 12:50
Впрочем, твоите позиции винаги са били категорични!Поздрави!
цитирай
44. mamkamu - ?
29.01.2010 12:53
Не знам, няма безплатен обяд, нали?

Този път Фандъкова е права! (Боже, прекърших си езика да го призная това). :)))
цитирай
45. streetsmart - Присъединявам се към raylight
29.01.2010 13:13
по въпроса за диференцираните такси. Никой не може да ме убеди, че всички семейства, чиито деца посещават общински детски ясли и градини, са с ниски доходи. Нека тези, които могат да си го позволят, да плащат пълната издръжка на децата си. Така общината ще има пари да строи нови детски градини и да разширява съществуващите (дали парите ще отидат точно за това, е въпрос на граждански контрол, разбира се).
Съществуващата в момента уравниловка води до дефицит, а резултатът е - "спонсорства" и какво ли още не, за да си вредиш детето. Колкото до частните ДГ - те не са решение за семейства със средни доходи, каквото е моето и с повече от едно дете. Там таксите започват от 500 лв на месец.
цитирай
46. tit - doriana - здравей!:)
29.01.2010 13:23
Не ми се иска да отклонявам темата в тази посока, но действително е дразнещо аз все да съм длъжна, щото съм българка, а тях двадесет години ги интегрират. За което време някой от тях съумяха да станат баби!:)(
Нещо не е както трябва...
Поздрави!:))
цитирай
47. tit - diso - то смисъл няма,
29.01.2010 13:26
ти логика търсиш!:)))
Логиката е - "имаш - плащаш"!
Аршините са различни, но за това не са виновни онези, които изяждат зелника!:)
цитирай
48. tit - loran - привет!!!:)
29.01.2010 13:29
Съчувствам ти!
Аз не бих могла да мечтая даже!:)
В същност в нашия град имаше опит за такава, но ползващите услугита и нещо се отказаха.
цитирай
49. tit - 36. анонимен - здравей!
29.01.2010 13:35
Аз избрах последния вариант и вече се чувствам виновна. Пред детето си. Макар, че то няма претенции големи. А и проблема не е само мой.
Не очаквам пряка материална подкрепа за това, че отглеждам едно дете. Но не чувствам нито социална, нито управленска такава в лицето на държавата.
Не се оплаквам!
Само исках да разбера дава ли си някой сметка за последиците след още 20 години...
цитирай
50. tit - benra - :))
29.01.2010 13:37
Кратко и ясно!
Както винаги!:))
Благодаря ти!:)
цитирай
51. tit - nicodima - привет!:)
29.01.2010 13:40
Подпомагането е диференцирано!
Така, че да не достига до хората, които имат амбиции да работят и живеят тук!
цитирай
52. kombakova - Всичко е сбъркано в тази страна!
29.01.2010 13:44
Младите хора за да започнат работа им трябва стаж.Ако нямаш дете ,не те вземат на работа защото ти предстои да имаш.Ако имаш ще отсъстваш да го гледаш.....Имаш възможности за работа да получаваш добри доходи няма места в градините за децата,бабите ще работят до 65г. един безумен кръг.
Млади хора спасявайте се докато има време,ако имате предложения от социални страни бягайте за да си осигурите и старините....за жалост е така!
цитирай
53. tit - raylight - разбирам ти идеята!:)
29.01.2010 13:53
Намирам я разумна, но ми се струва трудно ще събере поддръжници! Понеже става дума за плащане. Съобразно доходите. Като имаме предвид как се обявяват доходи и се плащат данъци у нас...
Още деветдесетте съм чувала приказки от рода на "Ще им плащам данъци - да хранят циганите, как ли не!" Това по повод обявяването на доходите.
Този въпрос е много по-дълбок и опира до всеки.
Влезли сме в един порочен кръг и от нас зависи да го разкъсаме, мисля!
цитирай
54. xfire - Тит,
29.01.2010 13:54
държава в социален аспект няма и не се очаква да се появи. А най-успешният подход в капитализма е "спасявай се поединично". Когато имам дете ще го науча на едно - да се грижи за себе си и след това да помага на другите /когато може/. Но никога да не очаква от "държавата" нещо друго освен данъци и такси. Защото няма и да получи.
цитирай
55. tit - gothic - здравей!:)))
29.01.2010 13:55
Ама това не е добро решение!
Вярно е, че Родината е там, където живееш добре, но да бъде само хлябя бял, дали е достатъчно?!:)
цитирай
56. tit - 42. pontis - и аз съм с такова усещане!:)
29.01.2010 14:04
Но трябва да има начин - докато все още можем!
Защото големият въпрос, онзи, който виси във въздуха със страшна сила е цената на труда и условията за организиране на производство и осигуряването на пазари - и трите наща са в правомощията на Държавата и нейна главна функция!
Стига сме се залъгвали на дребно!
Никое управление до сега не направи нищо по тези въпроси!
Защото ако ги има тези неща - с теб ще си говорим за нещо приятно сега!
цитирай
57. tit - gkowachew - привет!:)
29.01.2010 14:05
Благодаря ти!:)))
цитирай
58. diati - много любопитно, с какво се занимават по света !?
29.01.2010 14:14
http://diati.blog.bg/hobi/2010/01/28/liubopitno.481861
цитирай
59. tit - mamkamu - :))
29.01.2010 14:14
Аз не искам безплатно!:)
Но искам да ми плащат и моя труд!
Работодатели, които дават достойно възнаграждение са библейско чудо по нашите земи и по този пункт дъжавата ми е длъжник!
Прочее - въпросът е какво да правя с детето си...
Не ми е приятно, но Готик е прав! /колкото и да искам да го опровергая:))/
Защо да отглеждам данъкоплатец на държава, която не се интересува как го правя?
цитирай
60. miaa - Точно така, Tit! Добре звучи. . Л...
29.01.2010 14:15
Точно така, Tit! Добре звучи..
Логиката е - "имаш - плащаш"!
И децата и внуците ще са добре..за тези, които имат пари.
А какво остава за тези млади способни майки, които не могат да си намерят работа, защото едно работно място е заето от трима некадърници, протежета на шефа или на цялата му рода. В началото на прехода, когато децата ми бяха малки , не успях да си получа детските надбавки от общината за няколко месеца назад ,
( останах без работа) защото съм закъсняла с молбата си с няколко часа.А аз през това време с болното дете в ръце, а здравото до мен на лекар.
Пълно бездушие..нямам думи.. Не става дума само за мен..а за хилядите майки, семейства, които се чудат как да свържат двата края..В градините е същото..С привилегии са децата, чиито родители имат пари, а бедните да чакат ..Това е истината!
Страхувам се, че възприятията ни се изкривиха дотолкова, че ..нормално е да мислим, че щом сме бедни всичко едва ли не е в реда на нещата! Съдба или няма оправия..
цитирай
61. doriana - Конституция ли? Каква конститу...
29.01.2010 15:22
gothic написа:
Конституция ли? Каква конституция? когато непрекъснато ми набиват задълженията, които са ми вменени от ная, а спомена ли за правата си, пак според нея, всеки започва да си пече сливиците. Със сигурност шестгодишният ми син когато порасте, няма да плаща данъците си точно тук....

Е, приятелю, моите са малко по-големи от твоят 6-годишен син, но аз вече съм предприела реални стъпки по изпращането им в чужбина без билет за обратно връщане. Напролет смятам да продам единствения си имот, който имам за да ги пратя след година-две да учат ТАМ с уговорката да не се връщат!!!
Това е правилното решение и никакви циврещи псевдопатриоти вече не могат да ме убедят в противното!
:)
цитирай
62. ladymerry - От къде започна и до къде стигна...
29.01.2010 16:35
Изчитайки всичко до тук, дори и анонимните коментари, в главата ми се оформи само един извод:
Крайно време е да престанем да се правим на социална държава, каквато не можем, да си позволим да бъдем! И се обосновавам, за да не бъда грешно разбрана:
1. Ако рабоника плаща с данъците си придобивкита на себеподобните, дали пък тези придобивки не биха се увеличили?
2. Ако работидателя бъде поставен при равни условия с другите, а не непрекъснато да му се напомня, че понеже има малко повече, трябва да плаща и издържа повече и към това добавим и строги санкции за злоупотреби, не би искал и той да спи спокойно.
3.Ако на трайно безработния, с(Ц)оцоално слабия и оня от "лесноуправляемия електорат"му се покаже, че така повече не може, дали пък не би се променило нещо.
Държа да кажа, че тук не обсъждам темата с пенсионерите и хората с увреждания. За мен те са отговорност на всяка нация.
Кога най-после ще си признаем, че сме понесли на гърбовете си товар, който не можем да носим и ще дадем и на други да го помъкнат, било и с риск да ни размахат пръст от Брюксел. Или ще чакаме да си фалираме държавата и някой друг да ни сложи в графа Социално слаби ... всичките.
цитирай
63. анонимен - ЗАЩО?
29.01.2010 16:50
Защо ритате срещу 20лв.увеличение не мога да разбера!?!?!?
Помислете реално: какво ще осигуриш за дедето си за 60лв.?!
Просто сте свикнали щом е държавно/общинско значи да е безплатно.... Скандинавските страни са добър пример за справедливост. Но дали по-бедните там родители плащат по 50 Евро и искат децата им да бъдат гледани със специално внимание и да бъдат хранени само с най-добрите продукти на пазара.
За 60лв. такса има кренвирши от 3лв., кайма от 3лв. и прочие....
Детската градина трябва да е много по-евтина от детегледачка, но по-скъпа от издръжката на дом за сираци.
цитирай
64. tit - ЗНАМ, ЧЕ ДВАДЕСЕТ ЛЕВА СА НИЩО - Д...
29.01.2010 17:28
ЗНАМ, ЧЕ ДВАДЕСЕТ ЛЕВА СА НИЩО - ДНЕВНАТА МИ НАДНИЦА!
И проблема не са двадесет лева, а многото по десет и пет в последно време!
А най-вече - мълчанието ни пред всичко това!
цитирай
65. tit - streetsmart - здравей!:)
29.01.2010 20:36
Това определено звучи справедливо, но отново оставя грижата за най-младото покполение върху раменете на хората със собствени доходи /заплата или личен бизнес/, имали желанието да създадат и отглеждат деца. А тези деца ще са лицето на хората, населяващи и поддържащи тази страна след 25 години!
В този смисил грижата за тях от страна на днешните дейни хора е нужна, защото ще разчитат на тях на старини.
Виж, аз пиша в първо лице, защото не обичам увъртанията. Не живея в София и този въпрос не ме засяга пряко. При нас тези такси вече ги вдигнаха. Доста трудно, но все още се справям. Давам си сметка, че има и доста по-зле финансово от мен семейства. Има деца, който ядат някакво месо само в градината. Ужасявам се, на колко много хора не им се вярва! И това ме натъжава!
Аз бих ти предложила да обсъдим диференцирания подход при плащането на такси и налози отделно в постинг - ще чуеш неща, от които ще ти пламнат не само ушите!:)
А решението на проблемите на парче, без визия за бъдещето, с мисъл само за собственото удобство сега, днес обрича на нищета и мизерия страната ни за десетилетия напред!
Това ми беше идеята - не очаквах толкова коментари и тя някак се загуби в дребнави обяснения искам ли някой да ми поема разходите за детето или не и други подобни...
Аз отглеждам дъщеря си сама. Съвсем. Тя няма баща и съм поела тази грижа с хъс, още щом разбрах, че съм бременна. Никога не ми е минало през ума да прося помош, да вменявам другиму решението на проблемите си или да чакам на държавата!
Това не променя обаче факта, че обществотои ни е болно! Казвам го като човек, който гледа нещата отдолу, от низкото на обикновените хора.
Не ми пука, как ще ме нарекат - аз не умея да мисля само за себе си!
цитирай
66. streetsmart - tit - относно диференцираните такси
31.01.2010 16:20
преди време поствах в собствения си блог, но дискусия така и не се получи (може би защото не ме изкараха на 1-ва).
За мен нещата стоят така - общинските детски ясли и градини са социална услуга. Затова и цените трябва да са социални, т.е. семействата с ниски доходи да плащат символична такса. Тук въпросът с многодетните самотни майки (разбирай, ромки) е деликатен и следва да се реши отделно.
Но доколкото все пак сме пазарна икономика (ха кажете, че не сме), не е редно цената за всички ползващи услугата да бъде в пъти под себестойността. Това неизбежно води до дефицит и корупция.
Иначе си напълно права - отговорност на държавата е да се грижи за бъдещите си данъкоплатци - не чрез еднократни помощи при раждане, не чрез символични детски надбавки, а реално създавайки условия тези данъкоплатци да се отглеждат и възпитават.
цитирай
67. tit - streetsmart ,
31.01.2010 18:20
причината, да не излезе темата на първа не е в популярността на блога ти!:)))
Българинът не обича да си плаща - казал го е Буров още! С две думи - ако може да му се размине. гледа да мине метър! Без значение на доходите му. Новобогаташите пък предпочитат да платят под масата, или да направят дарение - името на детето им да е изписано с големи букви на таблото в Градината. Съшите тия хора ще протестират, че плащат заради другите. ако им сложиш такса, по-голяма от средната, макар парите да са по-малко от даваните "по другия начин"!
Изобщо достойното "Аз печеля повече, за това плащам повече!" не се среща често по нашия край!
Не искам да обобщавам, защото тези неща опират до съвест, а не - до пари! А и сред заможните се срещат съвестни хора! Както сред по-бедните - тарикати!

Личното ми мнене е, че много бавно и трудно ще стигнем до позицията да изискваме правилното функциониране на държавата си!

А с циганите - сори, но това е сегрегация!
Циганският проблем в България ще решим когато решим въпроса с продажните политици - т. е. когато се вземем в ръце и започнем да изискваме от себе си първо, сетне и от другите активна позиция и непримиримост!
Давам си сметка, колко трудноизпълнимо е, но не виждам друг начин!
цитирай
68. анонимен - КОЙ
02.02.2010 15:26
КОЙ Е КАЗАЛ, ЧЕ ТРЯБВА ДА ИМА ДЕТСКИ ГРАДИНИ?
цитирай
69. анонимен - такси
23.02.2010 10:29
Не знам с кого да споделя.
Не бяхме ходили цял месец на градина и хоп-ми измислят някакви такси. Добре де, водя го на градина, записала съм го на танци и на английски ама като и крака не му е стъпвал един месец откъде ми ги измислиха тия 40лв. Или таксите се определят според джоба на родителя. Ами да плащам. Възможно ли е да изискам някаква проверка. Не стига че и таксата за градина са я вдигнали ами и тези ненормални цени за нищо и никакви уроци. Искам да знам за какво плащам и защо да го правя. Забелязала съм, че и друг път като ни няма един месец и ми надписват такива суми. Мисля да си искам правата, но после пък ще ми нарочат детето. То ни тъй ни иначе...
цитирай
70. анонимен - такси
24.02.2010 08:19
Здравейте
Вчера ми извадиха едни списъци и аз нямах пари. Днес ми извадиха други списъци за заплащане на таски и те бяха с малко по-малка сума, но пак беше твърде висока, а се оказа, че имат и реална база. Ега ти номера. Спаднаха ми на 1/3 от сумата. Нямам думи. Държава. Е вече няма да ходим на такива уроци. И без това мога да го науча и на английски и да танцува.
цитирай
71. tit - 69. анонимен
28.02.2010 01:10
Емиии - има ги по закон, що?
цитирай
72. tit - 70. анонимен
28.02.2010 01:13
И аз плащам на учителките по английски и танци, за да не се чувства изолирана! Но става всепо-тежко и не знам до кога ще е така. Не, че ще я нарочат учителките, просто - да стои отделена, докато с другите се занимават със сигурност няма да и допадне!
цитирай
73. tit - 71. анонимен - такси
28.02.2010 01:15
Сиурно трябва да се реагира! Таксите са странна порода!:)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: tit
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2759626
Постинги: 206
Коментари: 7693
Гласове: 29637
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031