Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.02.2011 20:47 - Искам и ааааааааааз!!!
Автор: tit Категория: Новини   
Прочетен: 20578 Коментари: 55 Гласове:
104

Последна промяна: 09.02.2011 21:46

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Русия отмени зимното часово време


image
  30 години след въвеждането на преминаването от зимно към лятно часово време и обратно Русия се отказва от тази практика. От есента на 2011 г. руснаците няма да връщат стрелките на часовниците си с един час назад. Това съобщи руският президент Дмитрий Медведев.

  "Приех решение за отмяна на преминаването към зимно часово време, смятано от есента на тази година. И издавам съответното нареждане за това на правителството“, каза Медведев на среща с млади учени.

   Той отбеляза, че „необходимостта от адаптиране е свързана и със стрес, и със заболявания“.

От момента на въвеждането на тази практика през 1981 г. в Русия тече дискусия за целесъобразността й.

   Темата за преминаването към лятно/зимно часово време засяга всички хора, каза Медведев.

  „Ние, наистина, свикнахме всяка пролет и всяка есен да превъртаме часовниковите стрелки и всички по навик негодуваме, защото реално се нарушава човешкият биоритъм. Всичко това води до раздразнение. А да не говорим за нещастните крави и останалите животни, които не разбират преместването на часовника и не разбират защо доячките идват при тях по различно време“, каза Медведев.

Установяването на лятното време в цялата страна ще е полезно, подчерта руският президент, предаде РИА Новости.
   "Ние няма да преминаваме към зимното (часово време). Още един път ще изпитаме неприятността, тъй като преходът към лятното часово време завинаги ще означава по-малко сън с един час, но след това неприятностите приключват. В същото време ще имаме удължена светла част на денонощието“, каза Медведев.


 по dnes.bg
     Искам и у нас да престане това ходене напред -назад на часовникавата стрелка!

                                       image

  Да застане на едно място, което и да е, само да не ни тормозят всяка пролет и есен!

image

         Специално за vmir  , за да ме разбере правилно и с най-добри чувства:

 






Тагове:   време,   часово,


Гласувай:
111



Следващ постинг
Предишен постинг

1. yanev - Какво искаш?
08.02.2011 20:50
Какво искаш?
цитирай
2. diso - Аз съм ЗА :))
08.02.2011 21:06
Що ли не ме пусна да гласувам?:((
цитирай
3. mamkamu - Защо зимното? Не трябва ли да отм...
08.02.2011 21:09
Защо зимното? Не трябва ли да отменят лятното? Щото зимното часово време си е баш астрономическото, според световния часови пояс!!! Това значи, че Русия минава с един час напред с все всичките си часови пояси!

Ама в тия северни ширини... :)
цитирай
4. tit - mamkamu - и аз това се учудих!
08.02.2011 21:19
Обаче в работата имало работа! Те имали "указно" време, което било с един час по-късно от Московското, за цялата страна...сега напролет отиват на Московското изглежда, и то ще остане занапред!
Важното е, че няма да си разстройват съня два пъти в годината!
Аз също нямам против от март повече да не пипаме часовниците в този смисъл...
Ама , и аз като Дисо - кой ли ни пита?!:)))
цитирай
5. tit - yanev - извинете!:)))
08.02.2011 21:21
Уточних!:)
цитирай
6. masterpiece08 - :)
08.02.2011 21:32
Всъщност бе въведено лятното часово време. Сега времето си е ОК и моля, ако може да не ме будят един час по-рано!:)))
Поздрави, Тит!:)
цитирай
7. karambol5 - Май всички искаме едно и също :)
08.02.2011 21:34
Май всички искаме едно и също :)
цитирай
8. natali60 - май останахме единствени със
09.02.2011 01:49
смяна на часовото време...:( Дано да се вразумят...
Поздрави за поста!
цитирай
9. tit - Аааа...не сме бе!:))
09.02.2011 02:47
Мисля, че цяла Европа минава...не знам!:)
Но то си е решение на всяка отделна страна, смятам!
Ма с наш`те слугински /спрямо Европата/ управници едва ли ще доживеем за това!:))
Е ако ЕС се реши...
цитирай
10. bapha - времето...
09.02.2011 03:33
наздраве... за теб
цитирай
11. tit - bapha- :))))
09.02.2011 07:26
Благодаря!:));)
цитирай
12. анонимен - И мен всяка година един месец преди ...
09.02.2011 09:37
И мен всяка година един месец преди въвеждането на лятното часово време започват да ме гонят дяволите. Следва още един месец след това за адаптация. Ввръщането на времето очаквам с нетърпение, там адаптацията преминава за по-кратко.И каква икономия на енергия, като ставаме един час по-рано и задължително ползваме поне осветление. Ако идеята за това лятно часово време е увеличаване на пациентите на лекарите - да, успешна е. Ама на мен отдавна ми писна. А от статията разбрах, че в Русия постоянно ще бъдат на лятно часово време, което не искам да се случи и в България. Искам да се спре превъртането на стрелките напред-назад и назад-напред. Кой ли ще ме чуе, ама дано поне не приемем тяхната схема.
цитирай
13. анонимен - ани
09.02.2011 09:57
Ето един смислен проблем,но нали знаете правителството,ще рече ,че и за него трябва референдум,а пък за референдуми нямя пари и т.н..Ще си правят каквото искат,може да ни въведат и четири сезонно часово време,ако това им отърва да горим повече енергия,че някои да си пълнят гушите.
цитирай
14. cecka1504 - Хей, Теди, честит рожден ден :) О...
09.02.2011 10:01
Хей, Теди, честит рожден ден :) Остави времето, наслаждавай се на празника си,а от утре внимавай с бройките :)))))))
Целувкиииииии!
цитирай
15. анонимен - Защо всички спорите ?
09.02.2011 10:50
Според мен най-правилно е всички работни дни да бъдат по лятното часово време, а всички неработни дни - по зимното. Ако помислите, ще разберете, че има логика.
цитирай
16. анонимен - Малко на глезотия биете, ама нейсе
09.02.2011 11:04
Добре че всички не сте били моряци на кораб, който поддържа линията Европа - Мексикански залив. Спукана ви е работата. Най-дългото превъртане на стрелките е през два дни, а най-късото - през ден, ако минивате по линията Мексикански залив, покрай Канада, северно от Британия до Норвегия. И това цели 6 до 8 часа, ту напред, ту назад превъртане на стрелките. Това сега е шикир работа, само час за шест месеца време.
цитирай
17. анонимен - До моряка - с огромно уважение към ...
09.02.2011 11:39
До моряка - с огромно уважение към тази професия. И все пак, кой Ви избра професията? Кой решава да пътувате, или не? Със сигурност това става с Вашето съгласие. С моята хипертония и още няколко хронични заболявания /не съм пенсионер и такива като мен са много/ този един час си оказва влиянието. Успешно плаване, да не попадате на пирати и "попътен вятър", както се казва
цитирай
18. анонимен - Париж или Токио
09.02.2011 11:43
В подкрепа на №17. Сега като летите до Париж, Ню Йорк, или до Токио - нали не ви смущава факта, че трябва да си превъртате часовиниците. Мене ако питате - часовниците въобще трябва да ги спрат. Да си стоят на пет без десет. А календара нека да показва 29-ти април, петък. Тази постоянна смяна на дати и дни от седмицата направо ме побърква. Тъкмо човек свикне с мисълта, че днеска цял ден е понеделник, и хоп! - ново двайсе!, веднага го сменят гадовете.
цитирай
19. tit - Хей, тук голям купон станал!:))
09.02.2011 11:51
Немой да се карате!
В текста има един пасаж, посветен на животните, за които хората ...хъм, се грижат!

Времето е извън нас! С подобни хрумки само си въобразяваме, че можем да го управляваме!:)))
Ние и Земята си мислим, че можем да управляваме, и Космоса...до кога ли ще ни търпи Господ!:)))))
цитирай
20. анонимен - Наистина купонът е страхотен. Ама и ...
09.02.2011 11:58
Наистина купонът е страхотен. Ама и летенето е по желание. А пък въртенето на стрелките не е по желание. Не се караме, тук всеки спазва добрия тон. Поздрави на всички за изразените мнения и за постинга
цитирай
21. kosara2008 - ;))) уау, и айзи съм ЗА::))))
09.02.2011 12:16
щом всички СТЕ, нема да се цепя ут кулектива,зер


- ааааа, кой има рожден ден??!!! и си трайкъ...

цитирай
22. vmir - Руснаците и Свети Валентин и Хелоуин забраняват пардон, отменят:
09.02.2011 12:17
http://www.tialoto.bg/love/2011/02/09/zabraniha-sv-valentin-vredi-na-psihikata.13244

Пропускаш да поискаш и тяхната отмяна, виж бездънната славянска душа на Медведев как се е загрижила за "нещастните крави"...
цитирай
23. zahariada - И аз съм за постоянно време.
09.02.2011 13:09
Безвремието е най-добро, но няма как. Едно допълнение: Руските компютърни компании отказват да изпълнят решението. http://www.lifenews.ru/news/51007
цитирай
24. rpatel - Обаче това за "нещастните ...
09.02.2011 13:34
Обаче това за "нещастните крави" кърти мивки!!!
цитирай
25. candysays - Браво, tit!
09.02.2011 14:37
И аз искам същото! И доста хора още, струва ми се!!!
Поздрави сърдечни..
цитирай
26. tit - zahariada - това ми беше първата реакция,
09.02.2011 15:32
като прочетох заглавието - ами нета?
Не знам - решението е на правителството, при руснаците тън-мън няма! Предполагам, че айпитата им ще се справят!:)) Но ще е проблем...там има и някаква особеност със времето - нали са на голяма територия, в намколко си часови пояса! За мен е радващо, че една голяма държава се отказва...подходящ момент населението на другите да обяви, че му е писнало! Та може и другите да последват примера...в края на краищата това е условно, както може с него, така може и без него!
Тъй ми - как са живели хората преди да почнат да си играят с часовниците!

vmir - не разбирам иронията ти?! Трябва ли да отричаме едно нещо, само защото идва от Русия? Промяната на времето е наложена с държавно решение и с такова следва да се отмени! Виж - Св.Валентин е религиозен празник и празнуването му е въпрос на личен избор! Ако някъде местните власти са застанали зад местното вероизповедание, това е проблем на местите жители!
Между другото на този ден Православната църква чества Св.св Кирил и Методий мисля! И ако някой се опита да отмени този празник, аз лично бих протестирала!
цитирай
27. mglishev - Лятното време
09.02.2011 15:34
е далеч по-разумно, наистина. Предпочитам да е сумрачно сутрин, когато отивам на работа/училище, когато току-що съм се изкъпал, пил кафе и закусил, а не вечер, когато съм уморен и трябва да си напазарувам. Пък и чисто психологически е по-мобилизиращо денят ти да започва рано, да бъде дълъг и да си свободен още по светло, за да имаш време за себе си докато още не ти се спи. Явно някой в екипа на Медведев си е свършил добре работата.
Хайде и ние да направим това :)
цитирай
28. candysays - P.S. Между другото, в много малко държави сменят времето..
09.02.2011 15:49
И доколкото ми е известно, у нас са започнали да го сменят именно по примера на Русия. Та в тази връзка - а дано сега, когато руснаците ще отменят тази смяна, ние пак да им последваме примера и да я отменим и ние...
цитирай
29. martiniki - мнооого ми допадна
09.02.2011 15:50
довода с кравите:))) тъй амчи!
цитирай
30. tit - mglishev - и аз съм за този вариант!
09.02.2011 15:58
Хубаво е вечер да е светло по до късно, но предполагам, че ще има и други предпочитания, ако вземат и за това да ни питат!:)))
Те не, че въобще са тръгнали да ни питат, ама...
цитирай
31. tit - candysays - не знам, да ти кажа!
09.02.2011 16:01
По еМтиви го сменят, и по Дискавъри...за това си мисля, че е за цяла Европа, но не съм проверявала, щото не ме е вълнувало как е другаде! Аз си искам у нас едно време!

Само едно!
За всички!:))))
цитирай
32. tit - martiniki - :)))
09.02.2011 16:05
Нощес ми се доплака за бедните животинки! Ми телетата, ми млеконадоя...:):):))))
Този аргумент ми прилича на причината да слагат климатици на залите, в които се работи с компютри - да не загряват машините!!!:)))
И си ходим с кожените елеци посредлято!!!:))))

rpatel беше писал по-горе - къртят!!!:))))))
цитирай
33. candysays - Сега потърсих в Гугъл какво пише по въпроса,
09.02.2011 16:16
но честно казано не придобих съвсем ясна представа за нещата..
Ето два линка - единия е за статия по въпроса в Уикипедия:
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9B%D1%8F%D1%82%D0%BD%D0%BE_%D1%87%D0%B0%D1%81%D0%BE%D0%B2%D0%BE_%D0%B2%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%B5
А този линк пък води към някакъв форум и мнение на човек - има инфо, но не зная доколко може да му се вярва.. Все пак:
http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=112854&p=1432942

Някой ми е казвал някога, че е въведена смяната на часа у вас по примера на съветска (тогава) Русия, подобно на други бивши соц. страни, но не зная доколко е вярно - пише, че явлението го има и в западни държави.. Поне този факт е ясен - "Лятното часово време е въведено в България на 1 април 1979 година." - тоест по времето на социалистическата власт у нас.
цитирай
34. tit - Канди - определено!
09.02.2011 16:25
Аз имам спомен и е заради руснаците, да! Но мисля, че Съветите тогава го направиха, за да влязат в ритъм с останалия свят, който вече го беше въвел, тъй че идеята не е социалистическа, в този смисъл!
Но ако сега Русия се оттегля, много е възможно и други страни да преосмислят нуждата! Живеем в глобален свят...
цитирай
35. candysays - Мда..
09.02.2011 17:34
Определено съм съгласна с теб, tit!
Лека вечер и дано ги озари прозрението и нашите управници! :)
цитирай
36. vmir - 27. tit,
09.02.2011 18:07
tit написа:


vmir - не разбирам иронията ти?! Трябва ли да отричаме едно нещо, само защото идва от Русия? Промяната на времето е наложена с държавно решение и с такова следва да се отмени! Виж - Св.Валентин е религиозен празник и празнуването му е въпрос на личен избор! Ако някъде местните власти са застанали зад местното вероизповедание, това е проблем на местите жители!
Между другото на този ден Православната църква чества Св.св Кирил и Методий мисля! И ако някой се опита да отмени този празник, аз лично бих протестирала!


Защото Русия е най-ресурсоосигурената държава в света и по тази причина руснаците нямат сериозни мотиви да се блазнят от 1 час икономия на енергия за осветление. При нас обаче икономията на енергоресурси е много по-наложителна, отколкото при тях.
цитирай
37. tit - 37. vmir - за тридесет години
09.02.2011 18:14
не ми светна каква енергия се пести и по кое време?
А стреса за хората - той какво струва?
Или - хората нямат значение...те са неограничен ресурс!:))
цитирай
38. watchtowerman - Гледайте каква е реакцията при децата!
09.02.2011 18:19
Които ходят на детска градина! Като ги капрате да стават един час по-рано! Същата реакция се осъществява и във всеки възрастен. С тази разлика, че той - Възрастният, си наляга парцалите за да угоди на работодателите и управляващите...После?!
Не си задавайте въпроса защо сме първи по смъртност и заболявания в Европа и света...Ами, че защото у нас най-силно се осъществява модела на пре-е.аване на биологичната същност на човека. Беше и е вярна и досега сентенцията: ако в Москва, Брюксел или оттатък океана, пръднат, то в София се насират...Дали тази сентенция ще бъде вярна и занапред зависи и личната ни позиция по ВСИЧКИ, съсипващи биолотичната природа на човека. То не бе тровене с храни, напитки, дрехи и обувки, лекарства, с вода, въздух, идеи, ами ни тровят и с биолигичното време...
цитирай
39. vmir - 38. tit - 37. vmir - за тридесет години
09.02.2011 19:23
tit написа:
не ми светна каква енергия се пести и по кое време?
А стреса за хората - той какво струва?
Или - хората нямат значение...те са неограничен ресурс!:))


Пести се от това, че осветлението се светва час по-късно. А за стреса, той в най-голяма степен идва от самите думи, повтарянето на които може дори да влуди човек. Няма как, освен с голословни твърдения да ме убедиш, че имаш вътрешен часовник, който не следва осветеността от слънцегреенето, а условната система на отчитане на часовете, защото, щом си убедена, че това те прави нещастна, каквито и аргументи да имам, те ще са ти недостатъчни, а следователно и ненужни.
цитирай
40. tit - Е - и ?! ПАК ЛИ НЯМАМ ПРАВО ДА СЕ ОПЛАКВАМ?
09.02.2011 19:37
vmir написа:
tit написа:
не ми светна каква енергия се пести и по кое време?
А стреса за хората - той какво струва?
Или - хората нямат значение...те са неограничен ресурс!:))


Пести се от това, че осветлението се светва час по-късно. А за стреса, той в най-голяма степен идва от самите думи, повтарянето на които може дори да влуди човек. Няма как, освен с голословни твърдения да ме убедиш, че имаш вътрешен часовник, който не следва осветеността от слънцегреенето, а условната система на отчитане на часовете, защото, щом си убедена, че това те прави нещастна, каквито и аргументи да имам, те ще са ти недостатъчни, а следователно и ненужни.

Не мога да разбера - теб какво ти пречи, че на нас не ни харесва?
Страхуваш се, че може все пак нещо да променим?

Осветлението не се светва по-късно! Когато се работи на смени - свети постоянно! А през лятото даже ставаме по рано и палим лампите!
На мен не ми харесва и имам право да го кажа!
Докато все още мога!
цитирай
41. lado - И аз съм за Тит, не за Медведев.
09.02.2011 19:51
И аз съм за Тит, не за Медведев.
цитирай
42. diso - На мен със сигурност ми влияе смяната на часовника и не си внушавам
09.02.2011 20:00
По принцип заспивам поне 2-3 часа след като съм работил нещо, а като е светло, все нещо се прави. Будя се, когато на изток започне да просветлява, независимо от часа и при спуснати щори.
Когато дойде лятното часово време, заспивам трудно и по-късно, а се налага да ставам по-рано. Това ме прави уморен и несвеж. и така - цяло лято.
Наесен, със смяната на часа, започвам да спя по-дълго и по-отморяващо.
цитирай
43. explorer - аз пък искам да забранят зимата и все ...
09.02.2011 20:06
аз пък искам да забранят зимата и все да е лято :-))
цитирай
44. vmir - 41. tit - Е - и ?! ПАК ЛИ НЯМАМ ПРАВО ДА СЕ ОПЛАКВАМ?
09.02.2011 20:38
tit написа:

Страхуваш се, че може все пак нещо да променим?

Осветлението не се светва по-късно! Когато се работи на смени - свети постоянно! А през лятото даже ставаме по рано и палим лампите!
На мен не ми харесва и имам право да го кажа!
Докато все още мога!


Страхувам се от пустословието, което вместо да мисли, си намира подхвърлени истерични обяснения, защото има нуждата да "доказва", че някой му пречи нещо си и даже е жертва, на която се отнема правото да се оплаква. А това няма нищо общо с факта, че когато се стъмнява в 17 часа вместо в 18, населените места с милиони лампи по улиците и в къщи, ще бъдат светнати един час по-рано, а после пък ще се истеризира, че общините събират парите за това осветление, защото .... Писна ми от истерии и вайкания за глупости. Писна ми от тъпоумието на тези, които винаги тръгват от мисълта, че другите мислят единствено как да им вгорчат и утежнят живота, защото точно тези хора вгорчават живота на останалите.
цитирай
45. tit - Добре де, vmir!
09.02.2011 21:10
Аз не искам да променят времето - искам само лятно!
Преместваме с един час часовника напред и не го връщаме повече - как преча на енергетиката и общинския бюджет? Искам само едно време - да не връщаме стрелките на есен и толкоз!
Ти чете ли за какво става въпрос или опонираш от любов към спора!
цитирай
46. vmir - 46. tit - Добре де, vmir!
09.02.2011 21:19
tit написа:
Аз не искам да променят времето - искам само лятно!
Преместваме с един час часовника напред и не го връщаме повече - как преча на енергетиката и общинския бюджет? Искам само едно време - да не връщаме стрелките на есен и толкоз!
Ти чете ли за какво става въпрос или опонираш от любов към спора!


Не съм скучаещ човек и не споря за да се намирам на работа. Мърдането на стрелките е въведено, защото пести пари. Никога по никакъв начин не ми е създало проблем и съм убеден, че е проблем единствено за хора, които се нуждаят от проблеми, за да могат да се оплакват. А има толкова много други поводи за искане на промени, някои от които далеч по-основателни.
цитирай
47. tit - Кой пести енергия от връщането към зимно /нормално/ време?
09.02.2011 21:30
Значи - никъде не е въведено със допитване до хората!
Аз не съм някакъв варварин или малоумник - бих приела да се съкрати един час от живота ми веднъж за винаги, ако с това ще спестя някоя гора или експлоатацията на петролните кладенци ще продължи по-дълго! Но не съм съгласна да ми тровят нервите, щото някъде нещо си от незнамкого си било въведано!:)))
Искам само лятно време и това е!:))
цитирай
48. vmir - 48. tit,
09.02.2011 22:11
tit написа:
Но не съм съгласна да ми тровят нервите, щото някъде нещо си от незнамкого си било въведано!:)))
Искам само лятно време и това е!:))


От което следва, че искаш само ти да тровиш нервите на други, щото някъде нещо от незнамкого си било отменено!

(Нещо с толкова очевиден смисъл, че народите, които за идеали са пролели реки от собствена кръв, не са намерили за нужно да се съпротивляват, че им налагат насила, ама нали всичко знаем, защо да не ги учиме и тях на демокрация, щом Медведев така казва сега...)
цитирай
49. tit - :):):):))))):)):)))
09.02.2011 22:20
От което следва, че час по час идваш да ми се караш в блога ми, що протестирам!:):):):))
На рождения ми ден! Вече ми е весело и да ти кажа, че приключвам за тая вечер!
Ще продължим утре, макар че не виждам смис - слушай ДЪ ХУ и изтанцувай един рок за мое здраве!
цитирай
50. vmir - 50. tit - :):):):))))):)):)))
09.02.2011 23:53
tit написа:
От което следва, че час по час идваш да ми се караш в блога ми, що протестирам!:):):):))
На рождения ми ден! Вече ми е весело и да ти кажа, че приключвам за тая вечер!
Ще продължим утре, макар че не виждам смис - слушай ДЪ ХУ и изтанцувай един рок за мое здраве!


Ми и аз протестирам, че никъде не си предупредила за рождения си ден!
Честит Рожден Ден!
Много Здраве и Любов! :)))
цитирай
51. анонимен - BUSH
10.02.2011 09:44
Русия е свободна държава.Тя може да взима свой собствени решения.България за съжаление не може,защото е марионетка.Била е такава последните 600 год.Лишена е изцяло от желанието да стъпи на собствените си крака.
цитирай
52. ili4e - „Ние, наистина, свикнахме всяка ...
10.02.2011 15:36
„Ние, наистина, свикнахме всяка пролет и всяка есен да превъртаме часовниковите стрелки и всички по навик негодуваме, защото реално се нарушава човешкият биоритъм. .."
съгласна съм, точно така е
цитирай
53. harvi - И аз съм за едно време, без значение лятното или зимното - и двете имат минуси и плюсове.
10.02.2011 18:01
Но от всички коментари забелязах коментара на Цецка, че вчера си имала рожден ден :)) Много съжалявам, че не съм го прочела вчера, но и сега, на патерица, искам да ти пожелая така да се подреди живота ти, че да не можеш да се сетиш какво би искала още :)) Да се чувстваш 100%-ова жена, обичана и приласкана, реализирана и щастлива! Прегръдки :)
цитирай
54. panazea - Мила Тит ,
11.02.2011 14:30
Това предложение ще го включа като номер едно в бъдещата ми статия за България !
7 милиона щастливи българи , на които не им се бърка в мозъка на всеки 6 месеца , за да настройват наново своя био ритъм , за съмнителни печалби от някого си !
Представи си , 7 милиона щастливи българи! Това си е постижение!
цитирай
55. konstant7 - :)
11.02.2011 19:49
Най си е хубаво лятното време,
когато рибата скача във водата,
в тигана още по добре.............
Да останем на лятно разписание !
/Това е панацея / Поздрави !!!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: tit
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2764707
Постинги: 206
Коментари: 7693
Гласове: 29637
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930