Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.11.2012 23:23 - Относно беседКите
Автор: tit Категория: Лични дневници   
Прочетен: 10268 Коментари: 35 Гласове:
54

Последна промяна: 04.11.2012 14:45

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
     По-рано бяха почти пред всеки блок, разпръснати из парковете, скучни и семпли. Почти изпълнили значението на подслон. Знаете ги – пазеха десетки обяснения и заявления по дървените си пейки, със задължителния килим от слънчогледови люспи, които само вятърът измиташе…
       Еснафееха  ми! Но денем!:)    Неописуеми са страстите, които пазеха нощните беседки!          
image

  С времето, нуждата и ползата от тях избледняха, и денем, и нощем…

 Първо някой рече, че светът бил кръчма, та да седнем на една маса. То още е близо до беседката, но няма простор, джанъм! Няма го вятърът – да разсейва алкохолното опиянение и прочиства боклуците по пода…

 После…взехме да искаме -  всеки своя беседка! Която да превърне в крепост, бункер или леговище, според разбиранията си.

    Най-тежко пострада беседката от разстрела на идеята на беседката – място, където свободно, на воля и без предубеждение хората разговарят…просто разговарят, без маси, без стени, на които да се облегнат, в солидна подкрепа на становището си и  достатъчно закътани, за да не допуснат мнение на небрежен минувач!


 image

  Беседката е границата между дивото и идеята за дом. Едно стъпало по-нагоре от колибата…или землянката. Щото има колони и предполага простор, даже и на виждането. Строежът на беседка вече е смелост и самочувствие. 

  След плахото завръщане на пейките по парковете, като да идва времето и на беседките! Отново!

   Не на онези, в личните градини…беседка в сянката на скъп дом е лицемерно заявление за
готовност за разговор…
такива хора не разговарят –
те само говорят!
Беседката там е екстравагантна трибуна!
image              



image

  Беседката е на място край пътя, край пътеката, до завоя край реката.

  Където се събират хора.

  Да се видят, да поговорят…

   

 


Тагове:   беседа,


Гласувай:
57



Следващ постинг
Предишен постинг

1. boristodorov56 - Прогрес!
04.11.2012 07:35
Сега си беседваме в нета!
Няма никаква възможност някой да спре монолога ти.
По-удобно, по-комфортно, повече екстри, ама го няма човека.
цитирай
2. анонимен - Беседката...
04.11.2012 08:30
Никога не ми е липсвало празнодумството й с компания.
Добро средство за опазване при дъжд.
И още по-добро за размисъл. В тишина. Най-сетне. :)

Проза - ще каже компанията навярно. Свобода - ще кажа аз.
цитирай
3. djani - Прекрасно, Тити!
04.11.2012 08:32
Там се пляскаха карти, черпеше се по различни поводи и се обменяха мисли и мнения на воля. При това в жив контакт с околните. Малки бури в чаша вода, или възторжени възгласи около транзистора за поредния мач. Ех, минало, какви сладки спомени навяваш за прости, но скъпи за душите ни неща...
цитирай
4. hristo27 - Колко изпити бутилки и колко изт...
04.11.2012 10:37
Колко изпити бутилки и колко изтъркани от раздаване карти помнят тези беседки!
И още неща след вечерния час... :)))
цитирай
5. cecka1504 - Клише, но вярно - всяко нещо с вре...
04.11.2012 10:50
Клише, но вярно - всяко нещо с времето си. Същото е и с беседките :)
Права си - беседката се завръща.
Добра идея за пост ;)
цитирай
6. tit - Когато беседата е монолог
04.11.2012 11:13
boristodorov56 написа:
Сега си беседваме в нета!
Няма никаква възможност някой да спре монолога ти.
По-удобно, по-комфортно, повече екстри, ама го няма човека.


по-правилната алюзия е за бесилка, не - за беседка, Борка!:)
Макар за една добра беседа винаги да има нужда от водач!:)))
цитирай
7. tit - Ан,
04.11.2012 11:15
анонимен написа:
Никога не ми е липсвало празнодумството й с компания.
Добро средство за опазване при дъжд.
И още по-добро за размисъл. В тишина. Най-сетне. :)

Проза - ще каже компанията навярно. Свобода - ще кажа аз.


Свободата не ще беседки, даже проза не иска...
От дъжда може да се опази и в пещера човек!
Тишината е само в ума ни...
цитирай
8. tit - Простотата ми липсва, Джани!:)
04.11.2012 11:23
Впрочем, решението на беседката - всички в нея са равнопоставени.
Много ходим в парка с детето...има поставени тежки пейки, нови, солидни.
Сутрин, като минавам там за работа ми направи впечатление - понякога някои са преместени. Една срещу друга. Или по три, даже, в кръг...През деня работниците по чистотата ги връщат на местата им.
Една вечер, късно...засякох "нарушителите" - местни младежи!:)))
Една тумба хлапета...но вече са близо до идеята на Беседката!:))
цитирай
9. tit - е, сега вечерен час нямаме...уж!;)
04.11.2012 11:51
hristo27 написа:
Колко изпити бутилки и колко изтъркани от раздаване карти помнят тези беседки!
И още неща след вечерния час... :)))

А онези беседки изгоряха, в печките на някои бедняци...
С тях и спомените им беседъчни!:(

"Мемоарите на една оцеляла беседка"?!:))))
Хе, всяко нещо си има времето и време за всичко има...стига да го искаме!
И можем...
цитирай
10. анонимен - ''Тишината е само в ума ни...''
04.11.2012 11:55
Точно така. Обаче, когато в този ум защъкат всякакви стъпки, завързването му е сигурно.

----------
Само преминах. С извинение за изказаното мнение.
Приятна раздумка в беседката. На който му липсва.
цитирай
11. tit - Сис!!!:))
04.11.2012 11:56
cecka1504 написа:
Клише, но вярно - всяко нещо с времето си. Същото е и с беседките :)
Права си - беседката се завръща.
Добра идея за пост ;)


Бях седнала в една, в морския парк...дойдоха едни момичета, попитаха и седнаха. След малко се присъединиха техни приятели, съученици вероятно...хихикаха си, бъбреха, питаха ме за Маги...
Ако беше обратно - те да бяха там, аз нямаше да се присъединя - неловко е някак...
До настройка е!
А всъщност е толкова просто...
цитирай
12. tit - Ан, не апелирам да превърнем домовете си в беседки!:)))
04.11.2012 12:08
анонимен написа:
''Тишината е само в ума ни...''
Точно така. Обаче, когато в този ум защъкат всякакви стъпки, завързването му е сигурно.

----------
Само преминах. С извинение за изказаното мнение.
Приятна раздумка в беседката. На който му липсва.


Нито умовете си в хиподрум!:)

Никога не са ме притеснявали задявките на минаващите вагабонти, ан!:)))
Бира и семки има за всички!
Е, за по-тежка маса трябва да влезеш в къщи.;)
...поканен!:))

Онези, които ме плашат и срещу които беседката е безсилна, стоят от другата страна на пътя, анонимен...гледат навъсени и мълчат.
Страхът ми е породен от факта, че нямат нужда да ме прочетат, нито мозък - да ме разберат...но имат достатъчно сила в юмруците си, подкрепена от небрежно размахвани боксове, за да ми разбият главата и биха го направили в първия момент, в който ще са сигурни, че е безнаказано!:(

От тази разправа с мозъка се плаша, Ан...другото е развинтено въображение!

цитирай
13. анонимен - tit,
04.11.2012 13:31
Все по-малко хора търсят комуникация с такива, които са приблизително на тяхното ниво. Нуждата от вратове и гърбини върху които да стъпват, унищожават беседката.
цитирай
14. tit - Беседка, като и дом се прави на здраво място!:)
04.11.2012 14:21
анонимен написа:
Все по-малко хора търсят комуникация с такива, които са приблизително на тяхното ниво. Нуждата от вратове и гърбини, върху които да стъпват, унищожават беседката.

Инак се нарича наколно жилище и на къщата на Баба Яга мяза!:))
Впрочем, блатото също може да бъде удобно за онези, които умеят да строят...
Що се отнася до яхащите...гърбини - те стъпкват всичко, но рядко виждат по-далеч от носа си! Такива не катерят хълмове и не качват върхове.

Щом сме живи - катерим, ан! И край пътеката оставяме по някоя проста беседка - като знак за останалите катерачи!:))
цитирай
15. анонимен - 12. tit - Ан, не апелирам да превърнем домовете си в беседки!:)))
04.11.2012 14:40
tit написа:
анонимен написа:
''Тишината е само в ума ни...''
Точно така. Обаче, когато в този ум защъкат всякакви стъпки, завързването му е сигурно.

----------
Само преминах. С извинение за изказаното мнение.
Приятна раздумка в беседката. На който му липсва.


Нито умовете си в хиподрум!:)

Никога не са ме притеснявали задявките на минаващите вагабонти, ан!:)))
Бира и семки има за всички!
Е, за по-тежка маса трябва да влезеш в къщи.;)
...поканен!:))

Онези, които ме плашат и срещу които беседката е безсилна, стоят от другата страна на пътя, анонимен...гледат навъсени и мълчат.
Страхът ми е породен от факта, че нямат нужда да ме прочетат, нито мозък - да ме разберат...но имат достатъчно сила в юмруците си, подкрепена от небрежно размахвани боксове, за да ми разбият главата и биха го направили в първия момент, в който ще са сигурни, че е безнаказано!:(

От тази разправа с мозъка се плаша, Ан...другото е развинтено въображение!



Твоят дом винаги е бил беседка, та оттам и развинтеното ти въобразжение.
И си мисля, че точно от такива беседки сме на тоя хал - дъръ_бъръ, пиене и мезе. За останалото нямаме нито хъс, нито акъл. За въображението хич и не ми се говори.
Хайде със здраве на моабета под асмата! И да не забравиш да минеш и през Фейса, и през Скайпа! :)))

от същата преминала вагабонтка
:-)))
цитирай
16. ran - щом беседките се завръщат,
04.11.2012 14:43
пак сме на границата между дивото и идеята за дом :)
и, може би, там трябва да останем - на границата?
загърбили стените, на които не можем вече да се облегнем,
всеки по пътя си, но от беседка на беседка
за да си разменим картите (географските, не други :))
цитирай
17. tit - Аз нямам дом, ан!:))
04.11.2012 14:55
анонимен написа:
tit написа:
анонимен написа:
''Тишината е само в ума ни...''
Точно така. Обаче, когато в този ум защъкат всякакви стъпки, завързването му е сигурно.

----------
Само преминах. С извинение за изказаното мнение.
Приятна раздумка в беседката. На който му липсва.


Нито умовете си в хиподрум!:)

Никога не са ме притеснявали задявките на минаващите вагабонти, ан!:)))
Бира и семки има за всички!
Е, за по-тежка маса трябва да влезеш в къщи.;)
...поканен!:))

Онези, които ме плашат и срещу които беседката е безсилна, стоят от другата страна на пътя, анонимен...гледат навъсени и мълчат.
Страхът ми е породен от факта, че нямат нужда да ме прочетат, нито мозък - да ме разберат...но имат достатъчно сила в юмруците си, подкрепена от небрежно размахвани боксове, за да ми разбият главата и биха го направили в първия момент, в който ще са сигурни, че е безнаказано!:(

От тази разправа с мозъка се плаша, Ан...другото е развинтено въображение!



Твоят дом винаги е бил беседка, та оттам и развинтеното ти въобразжение.
И си мисля, че точно от такива беседки сме на тоя хал - дъръ_бъръ, пиене и мезе. За останалото нямаме нито хъс, нито акъл. За въображението хич и не ми се говори.
Хайде със здраве на моабета под асмата! И да не забравиш да минеш и през Фейса, и през Скайпа! :)))

от същата преминала вагабонтка
:-)))


Леко катерене!:)))
цитирай
18. tit - и проекциите, Ран!:)))
04.11.2012 15:02
ran написа:
щом беседките се завръщат,
пак сме на границата между дивото и идеята за дом :)
и, може би, там трябва да останем - на границата?
загърбили стените, на които не можем вече да се облегнем,
всеки по пътя си, но от беседка на беседка
за да си разменим картите (географските, не други :))


Днешните са в Меркатор - позволява точност на детайлите! Разпадът е в ход, но дивото е истинското!:)

Този свят е затлачен от домове...празни.:(
Ръбът е най-доброто място да си жив!
цитирай
19. ran - хех, някои вагабонтки не съзнават,
04.11.2012 15:23
че живот, въображение и дом са Път :)
цитирай
20. martiniki - романтични местенца са за мен
04.11.2012 16:08
беседки (запитах се беседа пък точно откъде идва, руски лие произхода на думата?)
павилионите (градинските) за които четях навремето в разни книжки и не знаех как точно да си ги представя са един вид беседки; свързвах думата павилион със зелена тенекиена барачка
цитирай
21. magicktarot - Бих допълнила - и Процес. :)
04.11.2012 16:15
ran написа:
че живот, въображение и дом са Път :)


(което е синоним, по мое виждане, на Път).

Та и беседката, Императрице, е вид процес. Той явно "сега" се е задвижил по-осезаемо за нашите донякъде ограничени възприятия - дано е така! Поздрави!
цитирай
22. makont - Наистина се вазръждат, Тит!
04.11.2012 17:20
И са много красиви, някак си откровени, спокойни и сплотяващи. Винаги като завали можгеш да се приютиш с кучето и да си побъбриш с приятели и сродни души. Пък и в слънце, пазят от жарките лъчи. В беседката не се допуска общност, която да не е от същата кръвна група на общността, заела вече частично беседката. Винаги цари любов и разбирателство, защото има въздух и атмосфера. Усмивки от мен и хубава седмица!
цитирай
23. mirachopi - Само да вметна,че в беседката не бяхме равнопоставани.
04.11.2012 18:27
Там карти,табла и разни други занимания упражняваха мъжете.Жени в беседка съм виждала само когато варяха буркани край нея.
цитирай
24. ran - ... и процес, magicktarot, и развитие на самия Път :)
04.11.2012 18:41
magicktarot написа:
ran написа:
че живот, въображение и дом са Път :)

Бих допълнила - и Процес. :)
(което е синоним, по мое виждане, на Път).

Та и беседката, Императрице, е вид процес. Той явно "сега" се е задвижил по-осезаемо за нашите донякъде ограничени възприятия - дано е така! Поздрави!

доколкото е важно какво оставяш след себе си - панорамни гледки, пъртина, просека, беседка или настилка :)
цитирай
25. tit - Първото търсене в гугъл ми даде снимки на онези крехки арки, които поставят на пътеките
04.11.2012 19:09
ran написа:
че живот, въображение и дом са Път :)


в парка, за да се катерят по тях розите!:)
Мисля си , Ран, че това е изначалната мисъл - грижа, подкрепа...по Пътя!:)
цитирай
26. tit - понеже са крехки и открити!:))
04.11.2012 19:31
martiniki написа:
романтични местенца са за мен
беседки (запитах се беседа пък точно откъде идва, руски лие произхода на думата?)
павилионите (градинските) за които четях навремето в разни книжки и не знаех как точно да си ги представя са един вид беседки; свързвах думата павилион със зелена тенекиена барачка


Изглеждат сякаш временни!
А приличат на храмове, но катедрала не се строи за един човешки живот.
цитирай
27. tit - Мagick,
04.11.2012 19:38
когато има нужда - намира се начин!:)
И катализатор за всеки Процес.:)))
цитирай
28. tit - Благаодаря, makont!:))
04.11.2012 19:42
Добрата новина при беседките е, че не са пригодни за постоянно обитаване. Та много общности могат да ги ползват по различно време!:)
В това им е чара!;)
цитирай
29. tit - Хееей, mirachopi - здравей!:))))
04.11.2012 19:47
Ха, ти говориш за блоковите...ама и там след обед си беше една комшийска говорилня - не можеш мина, без да ти разнищят и майчиното мляко свахите от входа!:))
Аз за това си обичам онези - сред дивото! Дето и почивката е сладка, и да срещнеш човек е събитие!
То самото им построяване там вече е човечност!:)
цитирай
30. tota - Тит,
04.11.2012 20:48
Интересна тема си подхванала, която замисля. Беседката - има ли място в днешния все по отчуждаващ се свят, в забързаното време на оцеляването за едни и на времето на безделниците за други? Мисля, че като място за заслон извън населените места е наложително да ги има. В града - самите жители на обособените квартали ще преценят дали трябва да ги има. Още зависи и от това дали хората, които живеят там са свързани по - някакъв признак , междублоковите пространства и зелените площи също са от значение. Така, че е въпрос на преценка, подходящи са повече за по - малките градчета. И все пак са някаква придобивка.

Поздрави
цитирай
31. jabalka - Привет Тит! :) Хубаво намигване към беседите и беседките !
05.11.2012 17:57
В смисъла на твоите разсъждения за тях...
Но преди време станах свидетел на едно явление- беседка с тревни площи прилежно оградена и покрита - без и късче свободно пространство... за ползване само от двама или трима - обаче стоеше сякаш заплюта в междублоково и общодостъпно място, но само на уж общодостъпно- споделена визия- без консумация!:))
Т- ва е положението...!
Поздрави и най- добри пожелания за теб!
цитирай
32. tili - Ти говориш
06.11.2012 23:55
или аз разбирам, че ни липсва прякото общуване на неутрален терен. Еее, колко такива местенца имаше. Вярвам, че и сега ги има, но животът стана различен.

Хубаво си беседваме тук :)))
цитирай
33. tit - нуждата от общуване определя съществуването им, Ати!:)
08.11.2012 18:52
tota написа:
зависи и от това дали хората, които живеят там са свързани

В населените места!
Сред дивото са необходимост.
Човешка...като се земисля - и в мегапилисите пак са човешка необходимост!
Големият град е по-страшен от Амазонската джунгла.:(
Горното важи и за Нетя!:)))

цитирай
34. tit - Това не е била беседка, Плодче!:)
08.11.2012 18:54
jabalka написа:
В смисъла на твоите разсъждения за тях...
Но преди време станах свидетел на едно явление- беседка с тревни площи прилежно оградена и покрита - без и късче свободно пространство... за ползване само от двама или трима - обаче стоеше сякаш заплюта в междублоково и общодостъпно място, но само на уж общодостъпно- споделена визия- без консумация!:))
Т- ва е положението...!
Поздрави и най- добри пожелания за теб!

А - затвор!
Със споделена визия!:))))
цитирай
35. tit - tili ,
08.11.2012 18:59
БеседКи има всякакви!:)
За баби, за майки с деца, за мъдруващи философи, за безразсъдни влюбени...
Но трябва да се пази неутралността на БеседКата!:)
Инак Беседа няма!:))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: tit
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2759558
Постинги: 206
Коментари: 7693
Гласове: 29637
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031