Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.03.2011 16:54 - За буквите
Автор: tit Категория: Лични дневници   
Прочетен: 21021 Коментари: 55 Гласове:
62

Последна промяна: 18.03.2011 00:32

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image


                                                     Неее, бе, мамо! Ермалък не стои зад                                                        гласни, защото те не са съгласни!                                                                                       Маги обяснява граматиката                                                    Тамън тъй! Несъгласните са гласни или поне се мислят за такива. Съгласните пък биват твърди и …меки. Тия, последните, звучат различно, в зависимост от обстановката!               Езикът и граматиката ни са като нас. Няма как иначе да бъде! Дигне ли някой глас за нещо, събират се около него съгласни – дума да образуват, изречение да скалъпят. После задължително някак, от нищото, веднага се пръкват други вокали, дето не са съгласни! По тази причина се мислят за гласни, вероятно, и друго изречение се пънат да подредят!               Посочете ми поне една идея, подкрепена от неколцина, срещу която да не се е надигнал гласът на дежурния несъгласен! Не, не че му пречи, ма как така няма да има несъгласни?                Няма такъв термин в граматиката…защо ли?               Щото речта и животът, прочее, стават, биват, разбират се и са красиви когато се състоят от гласни и съгласни! Другото е какофония, „Ад” по нашенски или … пълна победа на „Щот`  пък тъй, на!”                Има писмености, в които се отбелязват само гласните /питайте Дзвер, примерно/!                Има и такива със знаци само за съгласните /малко по на запад от нас/.                    Та понеже съм се замислила над граматиката, мина ми през ум, че за да си гласна, не е достатъчно да не си съгласна! Гласната е вокал, тон, добре премерена сила и височина и ясно звучене най-вече! Тя е особеност на човешката реч!                 Както и съгласните, впрочем! Човекът е от малкото същества на земята, овладял произнасянето и ползването им! След което е станал човек – обществото се гради на умението да разговаряме! С гласни и съгласни!                 Фалшивото, лицемерно и злобно мучене не е гласна още!                 Иначе и кравите щяха да имат писменост!                                                                                

   image http://biskvitka.net/2008/07/07/nadpisi_i_tabelki.html



Гласувай:
66



Следващ постинг
Предишен постинг

1. tit - Не мога да разбера как го правиш този номер?!!!:)))
17.03.2011 18:03
shtrakalka - А Маги е изучила цялата азбука?

Тя можеше да чете, преди да тръгне на училище. Сега се борим с граматиката...в следствие на което установих, че съм неграмотна, май!:))))
Инак - да, минаха азбуката; във вторник им е тържеството по повода.:)
Маги ще играе Читанка, трябва да правим корона.
Златна...
цитирай
2. tit - Как те пуска системата с празен коментар?
17.03.2011 18:19
shtrakalka написа:
Аз номера не умея да правя.


Що ли питам?!!!:)))
цитирай
3. tili - Съгласните са
17.03.2011 18:27
винаги повече, но пък гласните ги озвучават:))) Честита кралица на четмото;-)*
цитирай
4. ko642 - Нищо против несъгласните. Стига ...
17.03.2011 19:02
Нищо против несъгласните. Стига несъгласието да е обосновано а не плод на едното его.
Децата са стахотни. И моя малкия се научи да чете преди училище - сам от интернет. Аз само му намерих сайта :) Да ти е жива и здрава Маги.

Поздрави! ВВ
цитирай
5. tit - Мелодиите не винаги се получават!:)
17.03.2011 19:05
tili написа:
винаги повече, но пък гласните ги озвучават:))) Честита кралица на четмото;-)*

Благодаря, Тили!:))
цитирай
6. tit - Иначе казано - да е с тон и сила!:)
17.03.2011 19:10
ko642 написа:
Нищо против несъгласните. Стига несъгласието да е обосновано а не плод на едното его.
Децата са стахотни. И моя малкия се научи да чете преди училище - сам от интернет. Аз само му намерих сайта :) Да ти е жива и здрава Маги.

Поздрави! ВВ


Оставям я да смята в нета! Нека да усеща удоволствието от прелисването на книгите!:)
Приятна вечер, ko642!:)))
цитирай
7. gkowachew - Това за ермалък
17.03.2011 19:17
е находка! Много неща носи в себе си! :)
цитирай
8. tit - Така им обяснила госпожата!:))
17.03.2011 19:23
gkowachew - Това за ермалък
gkowachew написа:
е находка! Много неща носи в себе си! :)


Ама като го каза така кратко, ме разсмя и си рекох - щом гласните не са съгласни, спукана му е на ермалък работата!:))
цитирай
9. magicktarot - Много впечатляващо изложение! :) Ние сме си словото, така е!
17.03.2011 19:28
Има обаче още един вид звуци - л, м, р, н , с - водят се съгласни, но са нещо средно между гласни и съгласни... Поздрави, Тит! И много успехи на Маги!:)
цитирай
10. kosara2008 - мислам и правям асоциация между КЛАС/КАТЕГОРИЯ,що не и КАЧЕСТВО/КРИТЕРИЙ и ГЛАС и СЪ.ГЛАС
17.03.2011 19:32
ИНАЧЕ ЗА красивите БУКВИЧКИ ,САМО ХУБАВИ НЕЩА, а и едните не могат без другите мисламблондорено

от съгласните най ме кефи буквичката Ф - ФУКНЯ, ФРЪЦ, ФЪРКАТО, ФИНЯГА
ТА ВСЕ ТАКИВИ РАБОТИ ;)

тоВА фъндък и фалшименто апсолутно не! щото ми е с друга асоциация;)а и многу фъндифлюшковифъндъци/чки зеха да се напиняят та затова;)

друга любима буквичка ми е Ш - ШАРМАНТНО,ШЕПОТ,ШУМОЛЕНЕ...

но пак абсолутно не! ЗА шушумиги и шашми, пак по причинагореспоменатите...;)

;)

обичам и коронки, да я направиш найзлатна и найгиздава !:)

цитирай
11. hristo27 - Ако трябва да бъда откровен - скоро ...
17.03.2011 20:02
Ако трябва да бъда откровен - скоро не съм чел такъв стойностен постинг!
цитирай
12. boristodorov56 - Илюстрацията е убийствена!
17.03.2011 21:14
И съвсем в контекст.
цитирай
13. mafani - Всичките ли трябва да да са винаги съгласни?
17.03.2011 22:16
Би се получило едно голямо общо блеене.

П.П. Дъщеря ми се научи да чете на четири години и седем месеца.
цитирай
14. tit - Звучни, Маджик!:))
17.03.2011 22:22
magicktarot написа:
Има обаче още един вид звуци - л, м, р, н , с - водят се съгласни, но са нещо средно между гласни и съгласни... Поздрави, Тит! И много успехи на Маги!:)


Д и К са такива също...така мисля, ще питам ученичката, като стане!:))

Разнообразието при съгласните е голямо!
Сигурно, щото всяка има свой мотив!:):):))
Лека!:)
цитирай
15. tit - Отвори ми грижа да обяснявам що е "гиздава"!:))):)
17.03.2011 22:27
kosara2008 написа:

обичам и коронки, да я направиш найзлатна и найгиздава !:)



Обичам твоите думички малкобуквеномногорисуващи!:))
цитирай
16. tit - /тя се изчервява/:)):)))
17.03.2011 22:29
hristo27 написа:
Ако трябва да бъда откровен - скоро не съм чел такъв стойностен постинг!


Никоя жена не подминава комплимента!:)
Даже и шефка да е!:):):))
цитирай
17. magicktarot - 16. tit, не са звучни, преди време учих филология, но съм позабравила:)))
17.03.2011 22:31
май се казваха ликвидни - т.е. течни - можеш да ги произнасяш тези звуци постоянно - рррррр, ссссс, ммммм и т.н. А звучните съгласни - г, д и други - не можеш. Затова ликвидните, по-специално "р", се смятат за смесени. Това не се учи в училище:)

Моята дъщеря учи иврит - и аз мислех да го уча, но засега се въздържам - там са само съгласни. Та се чудя - дали не е важно да има съгласни, а гласните да са си по подразбиране?:) Май няма език само с гласни... т.е. съгласните не биха могли да бъдат по подразбиране...
цитирай
18. tit - Кво`й туй контекст?!!!:):):)))
17.03.2011 22:32
boristodorov56 написа:
И съвсем в контекст.


Рядко ходя в Бисквитка, но си струва!:))

цитирай
19. tit - Казах ти, че установих, дето съм неграмотна, а Маги вече спи!:):):))
17.03.2011 22:39
magicktarot написа:
май се казваха ликвидни - т.е. течни - можеш да ги произнасяш тези звуци постоянно - рррррр, ссссс, ммммм и т.н. А звучните съгласни - г, д и други - не можеш. Затова ликвидните, по-специално "р", се смятат за смесени. Това не се учи в училище:)

Моята дъщеря учи иврит - и аз мислех да го уча, но засега се въздържам - там са само съгласни. Та се чудя - дали не е важно да има съгласни, а гласните да са си по подразбиране?:) Май няма език само с гласни... т.е. съгласните не биха могли да бъдат по подразбиране...


Има мисля - древните шумери /май/ са писали по този начин. По тази причина е останала в религиозните книги връзката човек - ребро - жена. Но трябва да потърся, за да подкрепя с източници.
Фактът, че с развитието на цивилизацията този вид писменост е отмряла е показателен.
Но аз не се разпростиравм толкоз далеко, щото нямам капацитет...
Мисълта ми е за нашата си писменост - "Нашето а, бе , ве, Станке...":)))
цитирай
20. tit - От група самосъгласни би се получило съскане само!:))
17.03.2011 22:48
mafani написа:
Би се получило едно голямо общо блеене.

П.П. Дъщеря ми се научи да чете на четири години и седем месеца.


А блеенето е продукт на групови неразумни вокални изпълнения. По-иначе стои въпросът с птичите трели, но хората не са птици, Мафани!:)
Все още!

пп: Щракалка познава моето дете, за това си позволи фамилярност. Не смятам, че моето гардже е славей, но се надявам да стане достойна гарга!:)
цитирай
21. mafani - Обидих с нещо дъщеря ви ли? Хм. Не, ни най-малко
17.03.2011 23:05
Просто като майка споделих нещо и аз и то с чувство за хумор.
Ще избягвам изобщо да коментирам ваши писания за напред. Остава ми усещането за съгласни и гласни.....


ko642 написа:
Нищо против несъгласните. Стига несъгласието да е обосновано а не плод на едното его.
Децата са стахотни. И моя малкия се научи да чете преди училище - сам от интернет. Аз само му намерих сайта :) Да ти е жива и здрава Маги.

Поздрави! ВВ


Всъщност не само аз съм проявила "фамилиарност" ;-)
цитирай
22. mirachopi - брей,че панаир заформихте
17.03.2011 23:41
ама поне вече знаем кое дете кога се е научило да чете.Това сме ние българите и от хубавия и смислен постинг май поука никой не си извади.Затова ще сме вечно несъгласни и със самите себе си даже.
цитирай
23. stayin - хах, браво
17.03.2011 23:45
много готино!!!
<само не съм съгласен с едната гласна в думата 'какафония'> :)
цитирай
24. анонимен - Много свежо. Веселяшко.
17.03.2011 23:49
Много свежо. Веселяшко.
цитирай
25. tit - Мафани, не твърдя, че проявяваш ...каквото и да е.
17.03.2011 23:53
Ранното съзряване на децата е съвсем различна тема, мисля!
Какво ще четеш и как ще го коментираш е само и единствено твое решение.
Моето виждане е, че в общуването трябва да има добронамереност.:)
Ако смяташ, че с нещо съм те нагрубила, моля да бъда извинена!
цитирай
26. mafani - tit, аз мисля проявих добронамереност :-)
17.03.2011 23:57
Ранното съзряване ли? Не, не изобщо не това имах предвид. Карай. :-)
Още веднъж- всичко добро!
цитирай
27. tit - аз не знам, да ти кажа!:)
18.03.2011 00:03
mirachopi написа:
ама поне вече знаем кое дете кога се е научило да чете.Това сме ние българите и от хубавия и смислен постинг май поука никой не си извади.Затова ще сме вечно несъгласни и със самите себе си даже.

Изтървала съм кога е станало...но за другото си права!

Да не си съгласен със себе си е тежичко, май трябва да се върнем в началното училище!:)
То си е казано "Бъдете като децата..."
цитирай
28. tota - Тит,
18.03.2011 00:09
Отново сте прекрасни и двете!! Поздрави за гласните и съгласните, за нашите буквички - вече всичките ги знаете!! Прегръдка за Маги! С обич!!
цитирай
29. ran - стана много сериозно за такъв хубав пост :)))
18.03.2011 00:22
(и "бисквитка:)")
затова един виц - може би в контекст, но несъгласен :)

"Когато детето си отвори устата и издиша, се получава звукът "а". Притваряне на устните и се получава "ма". Неколкократно това упражнение води до "мамама..."
Тогава на какво се радват родителите, след като децата вървят по линията на най-малкото съпротивление." :)

(дано това да е от Кузма Прудков, иначе съм в голямо несъгласие:))
цитирай
30. tit - Посипвам си главата с пепел, тутакси!:))
18.03.2011 00:35
stayin написа:
много готино!!!
<само не съм съгласен с едната гласна в думата 'какафония'> :)


Правилното изписване е " какофония" - установено след кратко сърфиране! Късмет, че ми прочете постинга, инак щях да си ходя недоучена!:)):)))
Благодаря за което!:))
цитирай
31. tit - Благодаря, Ати!:))
18.03.2011 00:55
Много "дъщерно" стана май, но като сме се сбрали все женски майки!:):):))
цитирай
32. tit - ran - :):):))
18.03.2011 01:07
Мислиш ли, че Де Гол е проговорил по друг начин?:))
Трудният път е избор на разума, както и мълчанието...
Бърбори инстинктът.
Как бърбори!!!:)))
цитирай
33. malkiatprintz - Много добре, написано, Тит, но това ...
18.03.2011 02:25
Много добре, написано, Тит, но това не ме учудва: поети, императори, философи, консули, децемвири, доста хора от едно ораторско време, в което даже и несъгласните са били гласни (а не просто звуци), са носили това име :):):)
цитирай
34. blogena - и :)
18.03.2011 09:49
аз от вчера се изкушавам да изкоментирам с едно
мое стихче за малките грамони сладурчета...
само дето, съм наритвана от разни не-съгласни за подобен
род коментари та затуй и аз само ще река :
Поздрав за постинга :)
и гуш за малката сладурка ;)*
цитирай
35. tit - Забравих те снощи, извинявай!:))
18.03.2011 10:37
kushel написа:
Много свежо. Веселяшко.


Не го намирам весело, но се старая по-леко да го кажа!:)
цитирай
36. tit - Ave, Принце!:))
18.03.2011 10:41
Не съм против несъгласието, против мученето съм!:))
цитирай
37. tit - Благодаря, Алби!:))
18.03.2011 10:43
blogena написа:
аз от вчера се изкушавам да изкоментирам с едно
мое стихче за малките грамони сладурчета...
само дето, съм наритвана от разни не-съгласни за подобен
род коментари та затуй и аз само ще река :
Поздрав за постинга :)
и гуш за малката сладурка ;)*


Не се притеснявай - блогбегето от баят време на детска градина мяза, та моят постинг ли?!!!:))
цитирай
38. makont - Поздрав от една на глас съгласна с теб!
18.03.2011 11:12
Нацелувай малкото вече грамотно хлапе, сега са невероятно сладки, тук таме някое е без зъбче. Всичко ще се оправи, те ни правят по-добри.
цитирай
39. tit - makont - надявам се, благодаря!:)
18.03.2011 11:21
Съгласните правим речта възможна!:))
цитирай
40. mariani - Ей,
18.03.2011 11:45
tit и нашето тържество беше във вторник!
Грамотни сме и още как :))
цитирай
41. tit - Вярвам, че децата ни ще са по-грамотни от нас!:)))
18.03.2011 11:53
mariani написа:
tit и нашето тържество беше във вторник!
Грамотни сме и още как :))


Хубав ден, Мариани!:)
цитирай
42. анонимен - Да си гласна е опасно, може да ти с...
18.03.2011 11:56
Да си гласна е опасно,
може да ти стане тясно
по добре да си ер малък
даже да изглеждаш жалък

цитирай
43. tit - Бравос!:)
18.03.2011 12:01
анонимен написа:
Да си гласна е опасно,
може да ти стане тясно
по добре да си ер малък
даже да изглеждаш жалък



съвсем по Радойралевски!:):):)
цитирай
44. phoenix2000 - 44 от мен
18.03.2011 12:01
не знам защо ме изкара анонимен, сигурно е от гъбите :)
цитирай
45. cecka1504 - Не мога да се сдържа, прощавай, Теди :)
18.03.2011 12:46
magicktarot написа:
Има обаче още един вид звуци - л, м, р, н , с - водят се съгласни, но са нещо средно между гласни и съгласни... Поздрави, Тит! И много успехи на Маги!:)

Л, м, н, р са сонорни съгласни (тук се включва и Й), съдържат се в думата ламарина :). С е беззвучна съгласна.
цитирай
46. beckslover - :)
18.03.2011 12:56
АЗ съм си гласна в моята азбука от две букви.;)

Поздрави за постинга!
цитирай
47. анонимен - ?
18.03.2011 14:10
Къде е poligor? Много ми липсва.
цитирай
48. tit - Сис,
18.03.2011 14:57
както каже Госпожата!:))
цитирай
49. tit - МиСи!:)))
18.03.2011 14:59
beckslover написа:
АЗ съм си гласна в моята азбука от две букви.;)

Поздрави за постинга!


Твоята азбука е изначална!:))
цитирай
50. tit - Приемам, че не си злъчен!
18.03.2011 15:01
анонимен написа:
Къде е poligor? Много ми липсва.


С Блогбегето не свършва светът и спасение дебне отвсякъде!
Стига да съзнаваш нуждата от него!:))
цитирай
51. harvi - Децата са ни най-голямата радост и извор за чист, непресторен смях!
18.03.2011 15:08
Поздрави за постинга! Както си знаеш, съм поклонник на стила ти :) Всеки иска да е гласна и то широка, а не тясна, ама най-голям проблем създават такива като ермалък и "й" - ни такива, ни онакива, а на всичко отгоре се крият зад другите, и трябва да се досещаш само за присъствието им :))
А виж пък тези номенклатурчици - хем са си съгласни, ама да са по-така - сонорни :)) Най-ми е жал за беззвучните съгласни - те са си чист плод на домашното насилие :))
Да гушнеш Магито и да е най-хубавата Читанка!
цитирай
52. tit - harvi - !!!:))
18.03.2011 15:18
Прегръдки и от нас!:)
цитирай
53. 4aiotgluhar4e - Ех, изтървала съм голям диспут. Че и ...
19.03.2011 01:36
Ех, изтървала съм голям диспут. Че и веселба!

Тит, този постинг ми достави небивало удоволствие. И небивало ме замисли :)
Аз смятам, че светът е хубав, защото е сложен. Налага ни се да сме съгласни понякога и гласни друг път. Мисля си, че е важно да си гласна (буква) по въпроси, по които си компетентен, иначе е смешно и досадно. А по въпроси, от които не разбираш, някак по-достойно е да си съгласен със специалистите или с препатилите. Но от всичко най-важно е да не си безгласна буква/мишка.

Честито ти грамотно човече :)
цитирай
54. vishnichka - Малко помощ от една "съгласна" с темата ти. Не можеш да пуснеш празен коментар, затова просто чукни в него един празен интервал...
19.03.2011 08:12
цитирай
55. neprosvet - "Неее бе, мамо! Ермалък не ...
19.03.2011 20:30
"Неее бе, мамо! Ермалък не стои зад гласни, защото те не са съгласни"

Смях се на глас, изпълнена с умиление към малката Маги!
Такава мисъл можеш да чуеш само от едно, мъничко, нежно и наивно същество!
Хареса ми и написаното под "крилата мисъл", мила tit!
Станахте ми много мили и бих искала да ви прегърна и двечките!
Успех във всичко, даже и...с граматиката!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: tit
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2762299
Постинги: 206
Коментари: 7693
Гласове: 29637
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930