Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.01.2010 06:14 - Относно песимизма
Автор: tit Категория: Лични дневници   
Прочетен: 19169 Коментари: 69 Гласове:
43

Последна промяна: 10.01.2010 06:51

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
     Прокапа ми покривът. Не самия покрив, но някъде там. Между двете къщи ламарина някоя ще да е изгнила.Една вечер есенна, след проливен дъжд заварих голямо влажно петно на стената в коридора. Дето е залепена до съседската къща. Неволя!      Съседът вика „Сега е мокро. Не мой се оправя! После!”      А и у тях петно избило.      Звъня на фирма за покриви -  „След две седмици се обадете!” Много работа имали.      Петното се поскри, но при следващия дъжд  стана още по-голямо!      Пак звъня – „Ааа, вече е късно за ремонт на покриви!” Обяснявам какъв е проблема. „Е – до пролетта ще издържите!” Аз - „Ма –как така?” „ Бе - няма да ви падне стената, не се притеснявайте!”         Онова чудо вече се не скрива. Съседът доде с един, дето иска улуците на целия покрив да смени, Евтино. Ма на мен не ми трябва всички улуци да ми сменя, а само там, дето тече. „А, то туй ще издържи, докато съберете пари!” А ако не издържи? „ Ооо, не бъдете черногледа! Това е тухла – нищо и няма!”       Черногледа не съм! Така мисля! Но при всеки дъжд ми се свива сърцето, какво ще заваря, като се прибера! С времето цялата стена се навлажни и взе да избива в стаята!       Трябва да направя нещо, мисля си! Все някой майстор ще се навие! Ама как да го намеря?        Реших да подпитам тук-там. Колегите пак при фирма ме пращат, а от там същата песен – напролет! И говорим за подмяна на улуците. Изобщо – за дребен ремонт на фирмата не и се говори! Пазар!       Проблемът започва да ме изнервя!       Аз не обичам да се моля. Подхващам въпроса – пък ако може някой, ще помогне...       Говоря с друг комшия. И той – майстор! Ако познава някого…       Бре – що ми трябва! Това, че ние българите, все като опре яйцето до … се сещаме – беше само началото! Тия работи лятото се правели. Ма то – всичката ни работа такваз!      Лятото нищо му нямаше – казвам! Даа, ама профилактика трябвало. Да се мисли за напред било нужно! Ама, ние българите…      Не го доизслушах.      Явно течът в къщи е Божие наказание за несериозността ми, напълно заслужено при това! Заради всички българи! Хъм, май верно съм черногледа!       Долу, в ъгъла, взе да се появява плесен.       Хрумва ми, че мога да взема мицел и да развъждам гъби! Хем топло, хем влажно! Може да събера пари за ремонт напролет!       Споделям блестящата идея с колежки. „Смей се ти, смей се!” - емва ме едната – „ Не вземеш да се омъжиш, ами само глупости измисляш!”       Ма кой ще ме вземе на тия години и с тоя вид, казвам и. „Ето!” –минава тя във фалцет – „ С тия разсъждения и тоя начин на мислене! Кой ще те хареса, ако сама се не харесваш! Трябва да си смениш нагласата…” „Остави я! Тя все претенции има, все не ги харесва мъжете!” подхваща ме като летяща топка втората. Измъквам се на прибежки!      Да се омъжиш заради един течащ покрив било оптимистична нагласа!      Гадните черни плесени тръгнаха нагоре по влажната стена, Стаята вече е опасна за здравето, а аз съм все по-нацупена!       Тез дни с едни познати пием кафе. Хората сериозни, политически ангажирани. За кризата, за политиците, за положението разговарят. По някое време ме пита единият „Ти какво мислиш?” „Тече ми покривът.” – викам – „Целият ъгъл е в плесен”       „Бе, как може да си толкоз дребнава! Течал и покривът! Ей за туй сме на тоз хал – всеки се свил в черупката си и по-далеч не гледа! Така никога няма да се оправим!” – моят познат е сериозно разгневен.        Не виждам как промяната на политиката ще ми оправи покрива – опитвам се да замажа положението. Непохватно! „Няма да ти го оправи! Това жените само за практически ползи мислите! Всеки  гледа само кяра…”        Извиних се, че ми свършва почивката.        Освен, че съм черногледа, се оказах дребнава!        Писна ми, да ви кажа!        Взех един „Антимухъл” и напръсках черната плесен!        Сега ми е бяло пред очите!        Малко на петна, ама…

                                        



Тагове:   Относно,


Гласувай:
43



Следващ постинг
Предишен постинг

1. dorichela - Да се омъжиш, за да има кой да ти прави ...
10.01.2010 06:38
Да се омъжиш, за да има кой да ти прави ремонта е... :):)...... Много поздрави на твоите колежки!
цитирай
2. cecka1504 - Относно песимизма сме си говорили с ...
10.01.2010 07:12
Относно песимизма сме си говорили с теб. Знам, че е трудно да гледаш оптимистично с прокапал поквир над главата си и с още куп други неща на нея, но все пак... The secret :)))
Целувки!
цитирай
3. yuliya2006 - ТИТ, А НЕ СИ ЛИ ЗАБЕЛЯЗАЛА ЧЕ ТОЧНО В ...
10.01.2010 08:40
ТИТ, А НЕ СИ ЛИ ЗАБЕЛЯЗАЛА ЧЕ ТОЧНО В ТАКИВА ОБЪРКАНИ И УЖ БЕЗНАДЕЖНИ ДНИ ПАРАЛЕЛНО С ТЯХ СЕ СЛУЧВАТ ЧУДЕСА
ПОНЕ ПРИ МЕН Е ТАКА УЖ ЧЕРНО, ТЪЖНО И ЕТО ЧУДО...СЛУЧВАТ МИ СЕ ПРЕКРАСНИ НЕЩА
НО И АЗ ВСЕ СИ КАЗВАМ ИМА ИЗХОД, БЕЗ ДА СЕ НАПРЯГАМ ВСЕ СИ КАЗВАМ..ЧЕ НЯМА НАЧИН..ВСИЧКО ЩЕ СЕ ОПРАВИ
И ЕТО ЧЕ НАИСТИНА СЕ НАМИРА ИЗХОД И ВСИЧКО ТРЪГВА...
НЕ БЛОКИРАЙ С НЕГАТИВИЗЪМ МИСЛИТЕ СИ И ИСКАЙ ИЗХОД ОТ СИТУАЦИЯТА...И ЩЕ ТИ СЕ ДАДЕ ИДЕЯ КАК ДА СЕ СПРАВИШ
СИЛАТА НА ПОДСЪЗНАНИЕТО ВЪРШИ ЧУДЕСА
ПОМНЯ МОЯ ПРИЯТЕЛКА МИ БЕШЕ КУПИЛА КНИГА ОТ ПЛОВДИВ И ЗА МЕН МНОГО ЦЕННА, НО Я ЗАГУБИЛА
И ОПИТАЛА КАТО КОНЦЕНТРИЛАЛА МИСЪЛТА СИ ПРЕДИ ДА ЗАСПИ С ВЪПРОСА" КЪДЕ Е КНИГАТА"
ПРЕЗ НОЩТА ДОМАШНАТА И КОТКА ПОСТОЯННО МЯУКАЛА И Я СЪБУДИЛА... БИЛА ПОД ЛЕГЛОТО И ТЯ СЕ НАВЕЛА ДА ВИДИ ДА НЕ БИ НЕЩО ДА Е СТАНАЛО С НЕЯ
И ТОГАВА ВИДЯЛА КНИГАТА, ПРОСТО БИЛА ПАДНАЛА ТАМ..А Я ТЪРСИЛА КЪДЕ ЛИ НЕ...
ХИЛЯДИ СЛУЧАИ ОТ ЖИВОТА СИ МОГА ДА ТИ РАЗКАЖА, НО ТОЗИ СЕ СЛУЧИ НАСКОРО
ХАЙДЕ ПРОБВАЙ!

С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
4. vmir - Мила родна картинка!
10.01.2010 09:15
Ей затова съм "специалист" по всичко, за което може да се сети човек - компютри, коли, климатици, строителство, шлосерство, превози, халмалогия и какво ли още не. Защото не веднъж ми е идвало да разкъсам нsкой "майстор", който веднага ми препоръчва подмяна на всичко, след като е току - що купено и има някакъв неголям дефект, който дори може да е резултат от немарливостта на гаранционния "майстор" преди него, просто да луднеш от наглеци и тъпаци, които се имат за голямата работа, че им се е паднало да те разиграват на воля. В същото време не малко хора биха били щастлими да отремонтират нещо подобно, при това евтино, за да изкарат някой лев за скърпване на положението...

Бих ти препоръчал солидна доза търпение и най-вече - категоричност пред пасмината "майстори", които ще ти се правят на интересни.
И така се очертава да чакаш до лятото, защо отсега не пуснеш обява в някои подходящи форуми, като например: "Търся майстор за ремонт на локален теч на покрив" и спомене ли ти за цялостна подмяна, спокойно му напомняш обявата си, а ако продължи да ти ходи по нервите, му казваш "ЧАО", лекичко го избутваш и си заключваш вратата под носа му. Какво имаш да губиш, щом аз, който съм мъж, техничар с опит и знания, два пъти по-масивен от средностатистически майстор, трябва да изтърпявам подобни мурафети. Просто подхвани работата отдалече, да си спестиш шока и изненадите и да държиш положението под контрол.
Успех!

p.s. Класически постинг
цитирай
5. letisi - тития познат до болка проблем
10.01.2010 09:51
майсторите на покривите са от най-капризния вид..пръскай с антимухъл и ей я де е пролетта..а относно мисленето ако само с него се оправяха нещата то и насън щяхме да мислим:))
цитирай
6. tili - Затова западняците живеят
10.01.2010 11:00
под наем - собствениците се опраяят с такива проблеми. Ние сме специалисти по всичко...
цитирай
7. allbi - май цялата държава има нужда от Антимухъл
10.01.2010 11:08
и от хората има нужда да се почне
на твоята колежка без да и казваш, че е мухла -пръскай :))

щото омъжените все искат и другите да са като тях ;)

аз не съм от тия де :)))
щото имам шест етажа отгоре ама ...
цитирай
8. xfire - Айй, Тит, недей се омъжва заради ...
10.01.2010 11:12
Айй, Тит, недей се омъжва заради един покрив само, сакън! :))) Решението е следното: има нова фирма в София, а вече и с филиали по други градове, която се казва "Съпруг под наем" и услугите й включват неща от типа на грижи по дома и автомобила, преместване на тежки неща, ремонт на уреди и т н. Я да изровя линк-а по добре :))))
http://paper.standartnews.com/bg/article.php?d=&article=307934
цитирай
9. vmir - 6. tili,
10.01.2010 11:20
tili написа:
под наем - собствениците се опраяят с такива проблеми. Ние сме специалисти по всичко...


Не искам да съм специалист по всичко, защото който знае всичко, той нищо не знае. Но не мога да изляза от капана на нуждите и не дога да се добера до двореца на възможностите. Най-тъпото е, че докато не съм забравил новоусвоените умения, съм по-добър от средностатистическия майстор в съответния бранш, но пък не съм му конкурентоспособен по простата причина, че не съм оторизиран за съответната дейност, следователно, държавата толерира и бди за мърлявостта на мърлявите майсторчета. Защо тапията на един професионален профан и унищожител ще му дава права да поправя (всъщност разваля), а аз, който мога да свърша по-добре същата работа от мърлявия некадърник, няма да мога да дам законна гаранция за работата си? Той-некадърника, ще дава призната от закона гаранция, която НЯМА да спазва, и ще те мотае докато забравиш правата си на потребител и му клекнеш! Ето докъде ни докарва корупцията и разните му там купени дипломи и затворени очи...
цитирай
10. krotalka - Уж има безработица, а майстори не се намират?!
10.01.2010 11:31
Ей това не го разбирам!
цитирай
11. vmir - 10. krotalka,
10.01.2010 12:17
krotalka написа:
Ей това не го разбирам!


Кроти, наистина не е лесно за разбиране, но е факт. Когато има държавен чадър над некадърността, се получава така. Дори не е нужно да е официална държавна политика, просто некадърниците изпреварват кадърните, намъкват се под чадъра и вземат мерки кадърните да останат немили-недраги. Докато не се въведат разумни правила, които да се спазват, тази паразитна практика ще преобладава над добрата и полезната и ще й пречи всякакси да укрепне, за да не я отстрани от играта... :(
цитирай
12. sestra - Ако е от покрива, смятам,
10.01.2010 12:43
че подмяната на улуците е правилно решение :)))
Има вероятност да се кондензира пара върху студената стена и от това да е. Имала съм го тоя проблем, тече по стената на струйки, а то парата се върнала в първоначалната си форма. Ако е така, значи някаква вентилация ще помогне. Дано има полза от тези мои приказки :)
цитирай
13. compassion - съгласна съм с yuliya2006 и vmir
10.01.2010 12:48
Не мисля, че ламарините гният, по-скоро - ръждясват, но това е езиков проблем в разказа ти, а по въпроса за негативизма и песимизма наистина си струва да се замислиш насаме и за ... мързела ... и за отлагането до последния момент ... и за дребнавостта. Твоята героиня можеше да вземе една стълба и сама да погледне къде е течът и временно да сложи друга ламарина отгоре докато намери добър майстор, т.е. тази жена не е инициативна и дейна, а по-скоро ленива, мързелива и пасивна и чака все някой друг да й реши проблемите. А че в България няма добри услуги съм наясно и много ви съчувствам. Когато живеех там почти всичко си поправях сама навреме преди проблема да е станал много голям (съпругът ми почина, когато малката беше на 9 месеца бебе). Но каквото искам да кажа е, че човек трябва да държи живота си в свои ръце и да е осъзнат за причините за сполетелите го беди и болести. Повечето ги причиняваме сами с негативизма си.
цитирай
14. teachme - Вярно е за майсторите...
10.01.2010 12:50
а това " Взех един „Антимухъл” и напръсках черната плесен!" наистина ли върши работа...дали ще устиска до пролетта така само с пръскане?
цитирай
15. universalnite000 - :) It ain't easy to .... live
10.01.2010 13:11
:) It ain't easy to .... live
цитирай
16. tit - dorichela - :));)
10.01.2010 13:51
Ще ги по-здравя!:))
цитирай
17. tit - cecka1504 - :* :)))
10.01.2010 13:54
Гледам!:))
цитирай
18. tit - yuliya2006 - благодаря!:))
10.01.2010 14:09
Това е битов проблем, с реално практично решение - ремонт! Споделям го, защото ми е мъчно, дето у нас и за такива неща трябва да се насяваме на чудо!:))
Мисля, че човек трябва да се уповава на вярата, когато решенето не е по силите на материалния свят!:))
За нелечими болести или чутовни изпитания, примерно!
цитирай
19. mariani - Гадна
10.01.2010 14:34
работа...все до така наречени "майстори" опираме!
А и за тях нали казват "майстор да не ти влиза в къщата" :((
Пръскай, дано бялото завладее стената ;)
цитирай
20. tit - vmir - привет!:)))
10.01.2010 14:38
А Цанев ми разправяше, че не било въпрос на държавно управление!:))
Така е - батака в управленивто рефлектира върху всяка страна от ежедневието ни!
Горчивата истина е, че доходите ми не позволяват жилището, в което живея. Все се старая да гледам с надежда в бъдещето и бавно и полека да отмятам битовизмите, но не се получава.
Глупаво е да обвиняваш друг за неудачите си, но още по-глупаво е да се принуждаваме да ставаме специалисти по-всичко! Редно е да правя няколко неща отлично, срещу което да получавам възнаграждение, позволяващо ми да заплащам за услуги в сферата на дейности, които не умея!
Това е план на Рузвелт, ако не се лъжа. Но това не е нещо, което държавата ни да прецени за нужно да вземе от американците. Защото целта Тилли я е посочила по - долу! Твърде много собствени жилища!
Планът Ран, мисля!
Изобщо, колкото повече мисля, толкова повече стигам до извода, че Канада не е толкова далеч!
Много важно, че половин година било зима, а къщите били на километри една от друга!
Нали не им текат покривите, а и да течат - можеш да си позволиш ремонта!
цитирай
21. tit - letisi - :*
10.01.2010 14:42
Веднъж да се хванем за зелено!:))
цитирай
22. tit - sestra - :))
10.01.2010 14:55
Определено е от покрива и със сигурност няма да мога да си позволя ремонт и през лятото, защото изисква много средства. Изтървах момента да съм настоятелна в началото! Напролет ще иска много по-сеиозна намеса!
Ще ползвам предложенията тук за медитация, в опит да ме просветли добра идея!:)
Не се шегувам. И няма да оставя нещата така.
Идеята на поста не е да се оплаквам - проблема иска действия!
В главата ми беше, какво чуваме, когато някой ни отговаря и как преценяваме онова, което казва!:))
Много е лесно да преценяваш човека по това, дали ти влиза в темата или не. Но дали твоите проблеми са му до главата, дали отношението му не е пречупено през някакви негови си грижи - не се замисляме!
Първо мислех да пиша сериозен гневен постинг срещу обвиненията в песимизъм и назадничевост сред българите.
После реших да смекча нещата и както обикновено излезе, че сама съм си виновна!:)))
цитирай
23. tit - krotalka - о, намират се!:)
10.01.2010 16:31
Но искат сами да си определят какво ще правят и колко ще струва! А на мен не ми изнася! Аз знам, че къщата може да стане като нова. Но ако имах средств за това, щчх да си купя готова, а не -да се разправям с майстори!:)
цитирай
24. tit - tili - няма гаранция,
10.01.2010 16:34
че ако съм под наем, покрива пак няма да тече, и на хазяина да не му пука!

цитирай
25. vmir - 20. tit,
10.01.2010 17:13
tit написа:
А Цанев ми разправяше, че не било въпрос на държавно управление!:))
Така е - батака в управленивто рефлектира върху всяка страна от ежедневието ни!


Трябва да сме безкомпромисни към "майсторите" и да ги гледаме лошо от появата им, да им искаме сметка за всяка стотинка и да проверяваме версиите им. Казвам го сериозно, въпреки, че никак не обичам тягостните и подозрителни отношения, но друг начин не виждам да се справим с тази всеобща разплутост, която търси човек в беда, за да му вземе и последното левче. Методите, превъплъщенията и театралвните им изпълнения са безброй и затова човек по възможност трябва да се консултира с приятели и разбиращи и да не бърза да вярва на всичко. Това за соловите майстори, какъвто евентуално ти трябва на теб. Отделно и държавата, в лицето на управлението си има своя сериозен дял в тези отношения, защото всяка професионална квалификация се признава от нея, а освен това, държавата задава и изискванията за признаване на квалификациите. Разбира се, ако намираме за нормално да шарим с парички под масата, това веднага превръща нешарещите в "загубеняци", че не знаят как се правят нещата и вероятността да бъдат прецакани нараства.
Не бива да забравяме, че при тази система малцина са печеливши, а мнозинството страдат, което се редуцира до неверието и песимизма, от които тръгваш. Не бива да се забравя, че настоящите правила резултат от взаимоотношенията между печелившето малцинство и прецаканото мнозинство, една част от което си трае, защото се надява да спечели при следващия опит с по-голям рушвет и далавера. Не бива да се забравя, че майсторите ни са такива, каквито ние като клиентска маса и пазар за услугите им позволяваме да бъдат, а някои от тях правят доста, за да ни шашнат, травмират и объркат допълнително.
Много мога да говоря по темата и сигурно трябва, но май и мен ме домързява сега, дано да е заради почивния ден.

P.s. Само да кажа, че примерът е от тази сутрин: Циганин разкопава двора за железа, гърмя аз с 9 милиметра халосни патрони и му викам да се маха от прозолеца на метри от него, онзи готов да го стрелят, оставям пищова и отивам да видя защо, а онзи почва да ме моли: "Съкратиха ме от работа, жената болна, децата, бащата и т. н. " Изравя от земята ламаринки и железца за стотинки. И ме моли да го оставя час да изкопае каквото намери и готов да ми даде личната си карта като гаранция, че няма да злоупотреби, и ми се кълне, че има средно образование и редица квалификации и сега вече, като се сещам, че циганите са 90% от състава на бригадите за поправяне на покриви, ме доядява много, но пък един съсед след мен се обадил в полицията да го махнат от двора, въпреки, че аз му позволих да остане и бях казал на съседа и дори го бях помолил да остави циганина да си прекопае за желязо...
цитирай
26. tit - compassion - не ме познаваш, а ме съдиш строго!:)
10.01.2010 21:04
Съжалявам, но не мога да приема живота като резултат само и единствено на собствените си действия, понеже вярвам и защитавам убеждението, че обществото представлява сътрудничещи си хора, а не джунгла, в която оцелява по-хитрия, по-дисциплиниран или работен индивид. Защото възможностите и разбираниятя на хората са различни.
Ти ми предлагаш да работя по 14 часа на ден, до откат, за да не мизарствам. Това не ме устройва! Не разбирам, защо решаваш, че съм мързелива следователно.
И за Бога, дори и аз да съумея, десетки други няма да могат! И те ли са мързеливи?
Много е лесно да съдиш човек в безизходица! Да го убеждаваш, че сам си е виновен за всичко и това заслужава - не знам какво да ти отговоря.
Моето отношение към прецаканите и излъганите ми сънародници в моята страна е по- близко до симпатията, въпреки недостатъците им.
цитирай
27. miralyub - Тит, по същество за проблема- може и ...
10.01.2010 21:10
Тит, по същество за проблема- може и с белина да пръскаш. Маха музъла веднага.
Глобално погледнато и мъж да си намериш, пак с мухъл може да си седиш, ако е някой вързан в ръцете.Та на този съвет на приятеките не разчитай:))).
цитирай
28. tit - teachme - не! Пробвах, а и знам, че първо трябва да се спре теча!
10.01.2010 21:15
Вризката е на калкан, и е достипна откъм другия съсед, който не живее тук. А и не разполагам с подходяша стълба. Изобщо - работата е за професионалист, действително!
Проблемът е, че аз - с квалификация, постоянна работа и дълъг трудов стаж към днешна дата нямам финансовата възможност да си го позволя!:)
Надявам се, че съм единствена такава!
цитирай
29. tit - universalnite000 - :))
10.01.2010 21:18
sad but true - както пееха едни други!:)
цитирай
30. tit - mariani - :))
10.01.2010 21:19
Пръскам, друго не мога да направя!:)))
цитирай
31. tit - vmir - 20. tit,
10.01.2010 21:35
Вярмо е и си прав!
НО това трябва да бъде масово отношение!
Щото тия същите, дато тук си претупват работата и покривите на нови сгради протичат и стени се напукват и можеш да се съсипеш от ядове - примери доста!
Та те работят безукорно в Гърция! Но там ако един грък е недоволен - изхвърчат от държавата!
цитирай
32. basst - Голям стимул, за да се омъжиш! Няма ...
10.01.2010 22:05
Голям стимул, за да се омъжиш! Няма що...
А после - ако случайно попадне на някой, който може да ти поправи покрива - ще се разведеш ли? Колежките не казаха ли? :)
цитирай
33. boriaz - ами и аз да се намеся :)))
10.01.2010 23:24
Не за друго, ама като студент поработвах и по строежите та малко ми е ясна психологията им ...
Значи МАЙСТОР няма да те занимава с глупости и "профилактични прегледи", освен ако не е гинеколог! Доколкото разбирам връзката е на калкан между две близки сгради и растоянието едва ли е повече от 40 см,. м/у двете стени така че е абсурдно да се навре човек там, значи трябва да се качи на покрива. Освен това на калканите обикновени слагат ламарини, а не улуци, така че ако не е улук на ония с олуците да им пратиш много поздрав от мене и да ги натириш.
По принцип майсторите се познават и си пият кафето заедно през имните месеци. Един майстор никога не остава без работа а и да остане е за кратко. Действително сега не им е сезон и дремят така че ако намериш някой познат, който да РАБОТИ (шефовете не са за препоръчване защото не са на обектите и нямат реална представа) в този бранш той може да ти изпрати или да те свърже с такъв човек. Гледай ги в ръцете- човекът на физическия труд има големи и груби ръце. Ако е някой женчо- обратно при ония с улуците.
Ако е майстор няма да ти откаже в момента да ти свърше работа понеже те отказват защото ИМАТ, а не заради сезона. Забрави за фирмите по интернет- това са онези, които никой за нищо не търси и по презумция са некадърници.
Така че- търсиш познат който работи в този бранш нещо и е действително добър за да те свърже с който ти трябва.
П. С. Имай предвид, че на сняг и лед само лудите се съгласяват да се качат на покрив. Освен това ако е лаик като мене има голяма вероятност да ти размести керемидите докато ходи горе и да ти отвори повече работа така че КЪСМЕТ!
П. П. С. Ще го познаеш по "диагнозата". Имаш достатъчно жизнен опит, така че ако говори разумни работи и ти отговори на един-два логични въпроса спрямо това, което ти е казал, ТОЙ Е! Имаш едно преимущество- сама жена си, така че по-скоро ще си каже "Горката!" и ще дойде да ти помогне, отколкото да се опитва да те дере. А и докато не се качи да види какво е лично няма как да знае какво да се сменя. Ако стигнеш до купуване на ламарини- метни едно на лични, че и там е една драма- не ти е работа ;)
цитирай
34. анонимен - весело звучи този мухъл :0
10.01.2010 23:39
никакво омъжване за една прогнила ламарина, трябва по-сериозна причина . Опитай следния вариант : Огледай съседите - избери най слабия и го помоли да се качи на въпросния покрив "само да погледне" със съответните комплименти колко е кадърен и колко отдалеч се вижда това, веднъж качил се на покрива затвори всички възможности да слезе, капандури и други подобни, докато не го поправи, материали му носете с другия засегнат съсед. Единия до магазина и обратно другия пази да не се откаже и надъхва "майстора' с комплименти. Използвай докато времето е хубаво.
цитирай
35. tit - basst - няма да ги питам!:)):))
11.01.2010 02:21
Разговарях с друга - моя приятелка и го вметнах за майтап! Подобни съвети, от жени, чиито идеал са некви Листопади просто не приемам сериозно!
Ако се случи ситуация сърдечна - професията на човека ще е последното, което ще ме интересува - само за справка, в колко да правя каавето, да речем!:))
Е , ако е майстор строител - няма да го изгоня, де!:)))
цитирай
36. tit - boriaz - благодаря ти!!!
11.01.2010 02:30
Ще гледам да намеря майстора с ламарината - две в едно така да се каже!:))
Съветите ти са много практични!
Ще ти докладвам за изпълнението!:)))
цитирай
37. tit - Ан 34 - :):):):))
11.01.2010 02:39
Това направо военна стратегия, бе!:)):)))
Между другото едно съседче се качва и докладва обстановката в началото. Но си призна момчето, че не е за него работа - мястото е много засукано и си иска човек с опит.
Обстановката вече е аварийно непоносима и ще си използвам последните дни от болничните да реша нещата!
Само да се засуши малко!:)
Все пак ти благодаря за веселия завършек на дискусията!:):):)
цитирай
38. анонимен - Магистрална проститутка, гонорея ...
11.01.2010 05:29
Магистрална проститутка, гонорея и въшки.

Три лепкави млясканици, венерически дерт.

Съвсем съм пропаднал, но все съм надървен,

отдавна не помня по какво бях студент.


Тантурчести курви, ще ви напляскам

Виновни сте вий за мойте беди,
а вятърът вие кахърно и снобско,
разбрида ми чепа развратно писклив.
цитирай
39. vmir - 37. tit - Ан 34
11.01.2010 08:11
tit написа:
Това направо военна стратегия, бе!:)):)))


Тази стратегия е лесно пробиваема и може да ти навлече ядове. Според мен няма майстор, (в смисъл да си изкарва прехраната, не като реални квалификации) който да работи по-добре след комплименти. Обратното - приема, че изискванията ти са изпълнени преди да е положил необходимите усилия, а ти иска двойно или тройно, отколкото е мислил в началото, в резултат от което, може скоро да ти се наложи отново да викаш майстор. Той пък ще иска да сменя всичко и така на всеки километър, до края на света.

Затова, според мен:

1. Майстор трябва да се посрещне, ако не ти дава сърце да си направиш зверско изражението, поне с каменен израз и никакви любезности и интелигентности. Колкото по-тъпо и застрашително изглеждаш, толкова по-респектираща ще си в очите му и ще внимава какво прави, вместо да мисли за други неща.

2. Добре ще е да се навърта близък човек или приятелка със същия респектиращ израз. (Не си мисли, че ще избяга, дошъл е да ти вземе максимум пари срещу минимум работа, а ако е печен професионалист, изобщо няма да се влияе от изражението ти).

3. Питате го, но без да блъфирате или да се правите, че много знаете, защото ще усети блъфа и тогава ще си ви баламосва както си иска. Вместо това му слушате обясненията с кръвнишки израз или го гледате с неприязън и погнуса и ще се подготвите предварително да устоите на любезностите му, ако се окаже, че ги владее.

4. Държите сметка и се пазарите за всяка стотинка, като не пропускате случай да поискате отбив от цената.

5. Правите всичко възможно да се спазарите предварително за всичко, а ако успеете, сами (СЛЕД ОКОНЧАТЕЛНАТА ДОГОВОРКА) обещавате двойна сума, но подчертавате, че ще я получи ЕДИНСТВЕНО и САМО, ако свърши работата КАЧЕСТВЕНО и в СРОК.

6. Пускате го да работи, може и да го заключите, както ви посъветваха вече, но без комплименти, а с напомняне, че ще си получи обещанато ЕДИНСТВЕНО и САМО при изпълнение на договорените условия.

7. Ако не се справи, го навиквате и натирвате, ако се справи добре - плащате му не двойно, а тройно и го дарявате с бонус усмивка.

забележка: Тази стратегия изисква подготовка, трябва да се изрепетират добре израженията и жестовете, точилка или нещо подобно под ръка спомага за настроението и постигане на необходимата нагласа. (Ух, то с подробностите май ще иска отделен постинг)

Според мен, придържането към въпросните точки, в 80 или 90% от случаите ще осигури рязко повишение на качеството при рязко падане на разходите в оперативен и особено в средносрочен и дългосрочен план.

Успех!

цитирай
40. boristodorov56 - Това ми хареса, но е приемливо само, ако всички мислят така.
11.01.2010 09:16
Явно течът в къщи е Божие наказание за несериозността ми, напълно заслужено при това! Заради всички българи!
цитирай
41. zaw12929 - У нас също прокапа
11.01.2010 09:17
Няма лимит за експерти
не мога да ходя по керемиди
взех от банята корито ненужно, сложих го на тавана водите да сбира, когато вали.
Казват водата се изпарява и когато е топло от коритото вярвам и се надявам да изчезва, както правят моите пари... даже има суша дълга в портмонето, когато минат облаците на Монополистите с изплащателни листи...
Счупи се ютията... отказа ми печката... нямам идея как да се справя, но за пред децата имам оправданея: Имаме основание да сме зле- криза, ще ни остави и без работа, хляб и риза...
Добре е че нямаме въшки - те отиват на чистото се надяваме...как да се измъкнем не вдяваме...
цитирай
42. vmir - Срещу прокапването разчитам изцяло на съседката над мен.
11.01.2010 09:42
Но тя е безработна от година, сама с дъщеричка, която трябва сега да учи. Тавана отдавна й е паднал, керемидите над нея - начупени и е истинско геройство от нейна страна, че успявя дя ме опази от наводнение с помоща на легени и корита. Друга моя съседка беше позатрупана със семейството си от падналия отгоре им таван, който заплашва отново да се отлепи, сградата е ведомствена, но нито позволяват да я купим, нито отпускат средства за ремонт. Това лято беше правен основен ремонт на покривите на други помещения на ведомството ни, в които никога не е капвала и капчица, нито пък има нещо важно в тях, нито пък са особено обитаеми. Ремонта беше направен от циганска бригада с червени тениски и надпис "Аз гласувам за коалиция за България". Управителното ни тяло е изцяло от БСП и беше назначено без избори по времето на тройната коалиция. Мъка. :(

цитирай
43. vmir - А, забравих да поясня,
11.01.2010 10:04
че докато вървеше ненужния ремонт на споменатите покриви, успоредно с него почти всеки Божи ден крадяха покривната ламарина и улуците на други помещения или разбиваха и ограбваха тези, на които ремонтираха покривите... и така до края на света: "Ние сме на всеки километър" - не, ами на всеки метър... мъкаааааааааа... :(((
цитирай
44. vmir - И даже още нещо:
11.01.2010 10:21
Крадат ми от заплатата с надвземане над законния наем, като игнорират съществуващия закон, който съвсем ЯСНО и НЕДВУСМИСЛЕНО определя кое е жилищна площ и кое не е жилищна площ според вида на помещението. Другарите обаче казват: "Ние коридора сме ти го дали за жилищна площ, следователно, ще плащаш двойно за него, защото той ти е над норматива, иначе ще ти го вземем". Забележете, ТЕ са си решили, че са ми го дали за ЖИЛИЩНА площ, въпреки, че аз ДОРИ не съм помислял някога да го ползвам за такава!!! В резултат на което, за една година ми крадат от заплатата в нарушение на закона 5 (пет) пъти повече отколкото са ми предоставили за материални разходи по служебните ми задачи за същия период (само не си мислете, че това е инцидентно и не съм възразявал и протестирал години наред) !!! Дали това е много или малко??? Ами средно за ЕС, мой колега завърта за същия едногодишен период около половин милион евро за материални разходи. Сами преценете с какви чудовищни диспропорции спрямо ЕС ни управляват... мъкааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааа..........................................................................................::((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((

E, нали поне неграмотните джуджеси на Карбовски са щастливи с червеното политическо управление......
цитирай
45. tit - Ан 38 -
11.01.2010 10:35
????
цитирай
46. vmir - Махай го тоя 38, тук говорим за сериозни неща,
11.01.2010 10:40
tit написа:
????


не ме интересуват болни въображения и видения, че курвите му били виновни... На калпав хуй и вълната му пречи.
цитирай
47. tit - vmir - обстоен си
11.01.2010 10:40
и казваш мого документални истини!
Проблемът е, че у нас на който му капе на главата, си му капе и проблемът е негов. А онова, което вали на главите на всинца ни - не ни прави впечатление вече!
Да не сме черногледи - ще издържим!:))
До някоя пролет...
цитирай
48. vmir - 47. tit - vmir
11.01.2010 10:46
tit написа:
и казваш мого документални истини!
Проблемът е, че у нас на който му капе на главата, си му капе и проблемът е негов. А онова, което вали на главите на всинца ни - не ни прави впечатление вече!
Да не сме черногледи - ще издържим!:))
До някоя пролет...


Мога да говоря много по въпроса и съм говорил, но смисъла май не е много голям, ако свеждаме нещата само до издържането, колкото и да е важно...

Е, положителното е, че май разбра, че има и доста по-зле от теб, щом на около 30% от коментиращите също им тече не по-малко отколкото на теб, а на други таваните от години падат отгоре им...
цитирай
49. tit - boristodorov56 - :)
11.01.2010 10:52
Ама не мислят.
После - това са фасадни приказки!
Заучени фрази, в стил нападението е най-добрата защита! Можеше да ми каже с две думи - не мога да ти помогна.:)
Много е смешно честният частник, който не издава никакъв документ за извършено заплащане на услугата да ме поучава как да си подреждам живота, за да сме добре всички българи!
Но не му се сърдя - това му е маниера на човека!
Както писах в един коментар по-горе - лесно е да съдиш, трудно е да мотивираш хора с различна нагласа и характер, с всичките им недостатъци да застанат зад някакъв принцип.
цитирай
50. tit - vmir - 47. tit - vmir 10:46
11.01.2010 10:58
Не - оцеляването не може да бъде цел в живота!
Виж - само в Блог.бг ими къде по-добри блогове с по-умни и кадърни/вероятно/ от мен държатели. Път за изход от ненормалността е бил обсъждан мното пъти там, и на други места в нета!
Но - много вожд, малко индианец!:)
Целта не бива да бъде -да им кажем на онези, колко са тъпи и гадни и за това сме зле!
Ние сме такива, каквито сме - нужна е промяна, но не можеш да разчиташ на самосъзнанието единствено!
цитирай
51. tit - Начинът - всеки да си подрежда живота, както може
11.01.2010 11:27
е най-сигурният начин да ни прецакват поединично!
От друга страна - каквото и неформално организиране на свободни граждани у нас веднага се политизира, яха от "Професионални политици" и т.н.
А реално - гражданско общество няма!
Държавата няма интерес от него, защото въпреки всичката козметика все още е тоталитарна - заявявам го най-отговорно!
У нас жизнановажните за гражданите решения се взимат на тъмно, без обяснения и в ущръб на гражданите, който всъщност не съществуват...
Хората го усещат и приемат държавата като враг.
Инстинктивно усещат, че ако бъдат граждани, ще поемат удара със страшна сила, нямат подготовка и самочувствие да водят такава война, защото нали "Всеки си решава сам живота" се налага като идеал за способност. Резултатаът е - тарикатеещи на дребно полуграждани със селски произход, които смятат новата кола и силиконовата мадама в нея за черешката на успеха. Успех, който ги лишава окончателно от възможността, да бъдат граждани на тази държава. Което запазва държавата такава, каквато е!
Ура, другари - партокрацията отново победи!
Другия вариант е - спасение навън!
Резултатът отново е едно на нула за държавата такава, каквато не трябва да бъде!
Идеята, че онези, които са заминали в чужбина, ще променят нещо е толкова смешна, че на сълзи ме избива!
Те само могат да затвърдят позициите на държавата, налевайки вода в мелницата на горепосочената философия!
Това правило е валидно разбира се - но за нормална държава!
На нашата територия тепърва предстои да създадем такава. Такива, каквито сме - трябва да намерим начин да бъдем граждани, без това да ни смели живота на прах. А такава цел изисква солидарност - винаги съм харесвала смисъла на името на полския профсъюз!
Тъй, че ми се ще форумите да обсъждат начините да се съчетаят инересите на несъвършенните хора, а не - да си приказваме кой какъв е и защо такъв е!
цитирай
52. tit - zaw12929 - :))
11.01.2010 11:40
Оплеснах се - благодая за поетичния коментар!:))
Останалото го написах в горния коментар. Това ми беше идеята да пиша в по-гневен вариант, но после реших да пречупя нещата в по-весели тонове!
Не знаех, че на толкова хора покривите им капят - честно!:)))
цитирай
53. benra - тит,
11.01.2010 12:09
до такава степен оцеляването на индивидуално ниво е затруднено, че мисленето в глобален общонационален план се свежда предимно до поплюване на маса.
Иначе омъжването заради един течащ покрив не си струва:-))
цитирай
54. vmir - Малии, ама тук наистина доста дами се замислиха дали си струва
11.01.2010 12:22
омъжването заради покрива.

Добре де, вярно не си струва да се даваш за един покрив, ама ако човекът изобщо не разбира от покриви? Освен чрез конкурс: "Женя се за който поправи покрива". Уф, пак не става, защото това не е конкурс, а лотария кой ще види обявата преди конкуренцията... Май никак не става...

Пътували в спално купе младеж и девойка, а под леглото на девойката - леглото на дядо поп. Уговорили се двамата влюбени как да не безпокоят излишно попа, т.е., когато девойката прошепне "Лемон" (вероятно това е било името на влюбения), младежът да я посети в леглото й. И така, "лемон" та "лемон", колко е продължило, историята мълчи, но по едно време дядо поп измърморил: "Абе деца, мои, като ще ядете лимон, яжте го наведнъж, че така на части ми прокапа по брадата" ...
цитирай
55. tit - benra -:)):)
11.01.2010 12:51
Дааа, даже и до масата не стигаме понякога!:))
Ей тъй - вървим и си попъраме тихичко! Аз даже вече не гадая, що си мърмори човека, с когото се разминавам!:)
цитирай
56. tit - vmir - ми то си е проблем,
11.01.2010 12:59
как мислиш?:))

Е - този вече е личен и решението е другаде.:)
Чудя се - как се женят по модема, ма сигурно съм закостеняла!:))
Готин виц!:))))
цитирай
57. vmir - 56. tit,
11.01.2010 13:10
tit написа:

Чудя се - как се женят по модема, ма сигурно съм закостеняла!:))
Готин виц!:))))


Да не съм всезнайко, че да знам. Аз пък се чудя като Радой Ралин:

"Без да са космически и дръзки,
тез въпроси мира ми не дават:
как се хранят, дишат, размножават,
хората, които нямат връзки"

Отместих темата, но пък и това е съществена част от фундамента на проблема...
цитирай
58. ivelina1983 - Dobro nachalo. Ima edna prikazka- ...
11.01.2010 15:14
Dobro nachalo.

Ima edna prikazka- purvo opravi dvora si , posle ulicata i sled tova celiq svqt .

Pozdravi!
цитирай
59. cvetnica - И с този проблем ще се справиш!
11.01.2010 15:23
Хич да не ти пука! Дето е текло пак ще тече, само му намери цаката! Все ще му дойде времето...
цитирай
60. tit - vmir - 56. tit,
11.01.2010 17:04
Ха, ха, ха - мерси за Радой!
Аз съм жив пример, прочее!:))
Приятна вечер!
цитирай
61. kass - :)
11.01.2010 17:04
сега да си знаеш, като решиш да се жениш да не се излъжиш да вземеш някой лекар или адвокат, не дайсе боже музикант или артист, грабвай някой майстор, че да ти е мирна главата :):):)
цитирай
62. tit - ivelina1983 - :)))
11.01.2010 19:58
В по-широк смисъл - това е добро начинание!
Аз харесвам старите къщи - без модерна замазка в пастелен цвят и архитектура с претенции за божественост. Един такъв дом, с поддържан покрив:))) и градинка, и чиста улица със стара липа да входа има много повече достолепие от гимназия в стил мутробарок:)
А че буквалното изразяване на желанието за промяна започва тъкмо с подрждането на бита - домът, лозата, улицата пред него е безспорно!:)
цитирай
63. tit - cvetnica - време да е!:)
11.01.2010 19:59
Благодаря ти за куража!:))
цитирай
64. tit - kass - добре дошла!
11.01.2010 20:04
Въпросът с професията го изяснявах някъде нагоре!:))
Лекарите са много трудна общност и артистите също, но единственото, което си мисля, че може да ме заинтересува е просто - почтена професия!
Това обаче силно изкривява темата!:)
цитирай
65. tit - 27. miralyub - нямам и намерение!:))
12.01.2010 10:12
Белината е като форума тъдява - атакува последиците, не - причината!:)
цитирай
66. diso - Докато четях за мухъла,
12.01.2010 16:16
все за "антимухъл" си мислех:))
Ами мухъла сред хората - него с какво да го пръскаме?
цитирай
67. tit - diso - :))
12.01.2010 19:34
Антизадръстин?:)

По-добре - ударни дози смях!:)):)))
цитирай
68. kasnaprolet9999 - Това с майсторите е много тежък момент.
14.01.2010 23:59
Идват ти в къщата, поглеждат я и казват някаква сума и време за работа, примерно два месеца, осем хиляди лева. после месеците стават шест, а парите следват покачването на месеците със същия темп, направо луд може да станеш. Аз минах по този път миналата година, ремонтирах апартамента на мама с препоръчани от приятели майстори. Единсствения ми кяр бе, че поне свършиха добре работата си, защото съм имала случаи в които са си оставали ръцете. Непременно трябва да сключиш договор и да предвидиш неустойки за изпълнението му. Тогава ще видиш колко са бързи смели и сръчни. Българинът -пуснеш ли го под одъра, той ще ти се качи на одъра, за това трябва здрава ръка и да го държиш изкъсо за да си свърши работата.
цитирай
69. анонимен - obadi se da go opravim 0898611955
01.02.2010 09:24
az remontiram pokrivi obadi se i vednaga go opraviame angel dimitrov 0898611955
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: tit
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2759673
Постинги: 206
Коментари: 7693
Гласове: 29637
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031